• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ibland inbillar man sig att det krävs fullt dagsljus för bra bilder...

Blackmore

Panerai
Själv är jag en usel fotograf och kan inte kommentera själva bildkompositionen, men djävlar vilken fin klocka. Måste ut och köpa en trisslott så jag kan få råd till en GS. En dag skall jag äga en Grand Seiko.

Värmeljusbilden var najs. Precis en sådan (sbdc005 är det väl) har jag tänkt på ett tag nu. Är ju lite billigare också ...
 

_jonte

Patek
Gjorde lite mindre förändringar i själva utskärningen....

gzjwGab.jpg
Klar förbättring av ett mycket fint foto! Gillar inte riktigt snacket om 'luft' osv i en bild. Det viktiga är väl att balans och rätt fokus finns, oavsett grad av 'zoom'. Denna variant klart mer balanserad än den förra och det 'händer saker' (som botvidsson sa?) på rätt ställe (mer centrerat).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det blev ju 100 gånger bättre med den nya "klippningen".

Hoppas du inte misstycker att jag lekte lite med din bild.
akor32D.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fixade ett skrivbordunderlägg till datorn här hemma... Ni har tillåtelse att spara ner det och använda det om ni skulle känna för det.

10366667233_e2d258cefc_o.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Själv är jag en usel fotograf och kan inte kommentera själva bildkompositionen, men djävlar vilken fin klocka. Måste ut och köpa en trisslott så jag kan få råd till en GS. En dag skall jag äga en Grand Seiko.

Värmeljusbilden var najs. Precis en sådan (sbdc005 är det väl) har jag tänkt på ett tag nu. Är ju lite billigare också ...

En vintage GS kostar inte en Triss-vinst. Spara ett par månader så är du där!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Riktigt stilig bild! Alltid roligt när man hittar inställningarna för att få dessa färgneutrala bilder. Slutar tid på 2sek?

Men, ett fönsterbleck sitter monterat i nederkant av fönstret på utsidan, ser ut som att bilden är tagen inomhus :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Riktigt stilig bild! Alltid roligt när man hittar inställningarna för att få dessa färgneutrala bilder. Slutar tid på 2sek?

Men, ett fönsterbleck sitter monterat i nederkant av fönstret på utsidan, ser ut som att bilden är tagen inomhus :)
hehe nä jag sa fel... Det är inomhus, vad heter det? fönsterkant? Jag har för mig det var runt 2 sekunders slutartid, samt 20 i bländarvärde.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
hehe nä jag sa fel... Det är inomhus, vad heter det? fönsterkant? Jag har för mig det var runt 2 sekunders slutartid, samt 20 i bländarvärde.


Fönsterbräda eller blombräda brukar vara vanligt förekommande ord för det du använde :) Alternativt har du en väldigt djup smyg så du inte ens behöver en blom- / fönsterbräda.
 
Topp