• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Edler95

Breitling
Hej.
Jag har en Zenith som tillhört en släkting. Jag undrar om någon vet vilken modell det är, produktionsår, om den är äkta, värde osv.
Klockans diameter är 24mm. Bandhornsbredden är 12mm.
På baksidan av klockan är det ingraverat 01.0075.370
Nar jag skakade lite på klockan började den gå. Så den lär vara automatisk.
Det är ett uttänjningsbart armband. På första länken är det ingraverat "Champion 1" och en triangel med bokstäverna JB inuti, på andra länken är det ingraverat "Stainless Backs" och på varje resterande länk är det två stycken trianglar med bokstäverna JB inuti.
Tack.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej,
Jag kan inget specifikt om er klocka men jag skall ge dig mina tankar.
Jag tror absolut att klockan är äkta. Det är rätt ovanligt med kopior på små damur. Denna skulle jag gissa på att den är från sjuttiotalet (karaktäristiskt C-shape boett). Den ser ut att vara guldpläterad (som har klarat tidens tand därav bla att jag tror att den är äkta).
Länken/bandet är inte orginal utan påsatt icefterhand och i stort sätt utan värde. Gissar på att det ursprungligen satt ett läderarmband på.
Jag skulle gissa på ett värde mellan 500-1000 kr. Tyvärr är små damur och guldpläterade klockor inte så efterfrågade trots att det kommer från en kvalitetstillverkare.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Hej,
Jag tror absolut att klockan är äkta. Det är rätt ovanligt med kopior på små damur. Denna skulle jag gissa på att den är från sjuttiotalet (karaktäristiskt C-shape boett). Den ser ut att vara guldpläterad (som har klarat tidens tand därav bla att jag tror att den är äkta).
Länken/bandet är inte orginal utan påsatt icefterhand och i stort sätt utan värde. Gissar på att det ursprungligen satt ett läderarmband på.
håller helt med om analysen av klockan men tror rozzys värdering är rätt optimistisk tyvärr
 
Topp