• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Identifieringstråden

Hej, precis ropat in en mycket udda pjäs på tradera. Lade ett bud på vinst och förlust, då boetten ser ut att vara i uselt skick.
Efter vinst har jag sökt info men inte hittat något. Allt info av intresse. Kanske tysk tillverkning?
En liten början i a f:
saxonia.jpg

Jag har rekvirerat en Exakt tank med ett urverk som verkar komma från Rolco/Rolex (närmaste träff när man söker) Nu undrar jag:
1. Har någon mer information om märket Exakt (som jag gissar är svenskt)?
2. Urverket, är det någon som har en närmare/bestämd benämning på urverket eller annan info om det?

Exakt 1930t urverk.jpg Exakt tank.jpg

Senast ändrad:
Hej

Behöver hjälp med identifiering av en gammal klocka som hittades i garaget. Ingen märkning förutom det som finns i urtavlan.

Tack!

Bilagor

• IMG_3211.jpeg
    IMG_3211.jpeg
    434.9 KB · Visningar: 1
Hej

Behöver hjälp med identifiering av en gammal klocka som hittades i garaget. Ingen märkning förutom det som finns i urtavlan.

Tack!
Omega manuell från andra hälften av 50-talet, allt det synliga på fotot är original: visare, tavla, boett, krona. Ifall klockan är ca 35 mm så är det förmodligen ett finfint 30mm verk, som Omega producerade från ca 1940 fram till början av 60-talet, med några modifieringar.

Hej allesammans,

Hoppas ni har en fin kväll.

Jag har sedan en längre tid tillbaka en klocka (se bild nedan). Efter att ha sökt på Google vid flertal tillfällen så dyker till sist namnet "Cartier Ferrari Formula Quartz Analog Chronograph Watch" upp. Är det den korrekta benämningen på klockan? I vilket fall som helst, vad vet ni entusiaster om den här klockan? All form av information är ut av intresse.

Tack på förhand.

tempImageeelKrK.jpg

Tillbaka
Topp