• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar du komma ur garderoben som klocknörd och gå på klockträff?

  • Nej, klockor avnjuts bäst med skyddsplasten på i ensamhet framför skärmen.

    Röster: 8 21.1%
  • Ja, men jag är ingen tönt så jag går till Grand Garbo och raggar istället.

    Röster: 8 21.1%
  • Ja, men jag vill inte att någon klåfingrig livstilssamlare vidrör mina äkta samlarklockor!

    Röster: 8 21.1%
  • Kommer! Bara jag hinner hem tidigt så jag hinner med min andra stora hobby; sängrökning.

    Röster: 14 36.8%

  • Totala väljare
    38

seikoswede

Panerai
Fantastiskt initiativ!!:woot:

Men som vanligt när det händer kul saker så är man ju uppbokad på tråkiga familjeträffar.:(

Have Fun!!

Jim
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Haha. Det här alltså. Taggarna, frågan, svaren. This is why I love KS Vintage. Ser fram emot den 13e!
IMG_5933.PNG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Bra initiativ! Som smålänning är det som ni säker förstår på tok för höga omkostnader för att ge sig på dylika utflykter:)
Kan tyvärr inte dyka upp denna gång tyvärr:(! Kommer självklart att skicka upp något mögel som ni kan buda på till BC auktionen!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Trevligt att folk anmäler sig! Påminner nedan om hur man gör för att anmäla sig. De som tycker det går segt att få svar kan kolla nedan om de missat nåt :)

Anmälan görs på följande vis:
Skicka ett PM till @Mr Chance och @Gummo med fullständigt namn, adress samt ett fungerande och listat telefonnummer. Nyare medlemmar som ej varit med på någon klockträff tidigare eller har få inlägg skriver en trevlig presentation via PM så tar vi det därifrån. Detta så att vi som arrangörer vet vilka som kommer. Anmälan sker senast söndag 7/5 och platserna är begränsade. De som får plats meddelas detta via PM. Skulle man inte få svar på sitt PM inom låt oss säga, 12h, så ta det bara lugnt, svar kommer att komma.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Trevligt att folk anmäler sig! Påminner nedan om hur man gör för att anmäla sig. De som tycker det går segt att få svar kan kolla nedan om de missat nåt :)

Anmälan görs på följande vis:
Skicka ett PM till @Mr Chance och @Gummo med fullständigt namn, adress samt ett fungerande och listat telefonnummer. Nyare medlemmar som ej varit med på någon klockträff tidigare eller har få inlägg skriver en trevlig presentation via PM så tar vi det därifrån. Detta så att vi som arrangörer vet vilka som kommer. Anmälan sker senast söndag 7/5 och platserna är begränsade. De som får plats meddelas detta via PM. Skulle man inte få svar på sitt PM inom låt oss säga, 12h, så ta det bara lugnt, svar kommer att komma.
Hur många har vi anmälda so far? Är maxantalet hemligt? :bag:
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Fantastiskt trevligt...önskar jag kunde delta på ännu en vintage GTG men barnen kommer först. Hoppas det blir lika lyckat som senast.
Tips till dig @Kaminmannen
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Bump ;)
Vi håller på att sammanställa de spridda skurarna av pm, mail, sms och vykort med anmälningar vi fått in.
Om inte alltför många dagar kommer en försnackstråd startas med lite info, förhållningsregler och kanske en rolig historia (sk vits). Själva exakta mötesplatsen kommer att släppas ett par timmar innan vi ses så att ni inte av misstag råkar nämna för "smash and grab-polarna" var det finns ett gäng proppmätta gubbar med en massa lortigaklockor de köpt från tradera.
Rock on kids!
 

BoEtt

Rolex
Bump ;)
Vi håller på att sammanställa de spridda skurarna av pm, mail, sms och vykort med anmälningar vi fått in.
Om inte alltför många dagar kommer en försnackstråd startas med lite info, förhållningsregler och kanske en rolig historia (sk vits). Själva exakta mötesplatsen kommer att släppas ett par timmar innan vi ses så att ni inte av misstag råkar nämna för "smash and grab-polarna" var det finns ett gäng proppmätta gubbar med en massa lortigaklockor de köpt från tradera.
Rock on kids!
Fick du mitt telegram?? ;)

Är det några fler som knallar iväg till Kaplans? De flesta kanske?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fick du mitt telegram?? ;)

Är det några fler som knallar iväg till Kaplans? De flesta kanske?
Jadå! Min sekreterare hade lagt det i högen med telexremsor. Ordonnansen med anmälningar till @Mr Chance var tydligen försenad men det ska snart vara löst!
Jodå förfan, det brukar vara ett gäng som sitter och flaxar med spadarna tills uren börjar närma sig marknadsvärde ;) Får se om jag kan närvara, all familjelogistik är inte löst än.
 
Topp