• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inbrott på Jälmers Ur i Borås

Simpatico

Rolex
Trist så oerhört trist.
Hoppas dom hittar tjuvarna och dom får lämpligt straff.
Hoppas att ingen ur personalen var på plats och kom till skada.
 

Moreno

Cartier
Jag antar att alla dessa klockor säljs utomlands? Hur många köper en dyr klocka utan tillbehör? Dessa serienr registreras väl också som stulna? Kan inte vara mkt pengar i detta.
 

Uret24

Cartier
Jag antar att alla dessa klockor säljs utomlands? Hur många köper en dyr klocka utan tillbehör? Dessa serienr registreras väl också som stulna? Kan inte vara mkt pengar i detta.
Dom säljs enkelt för mellan 25-50% av andrahandsvärdet till andra kriminella personer som ej bryr sig om vart de kommer ifrån eller om de är klippta.
 
This happened in Ireland a few years ago. Our forum sent out a list of the stolen items to other forums and family. We found the guy in Poland( He was not Polish) selling the stuff for 75% off..
I can get the list out over western Europe in a few minutes.
Thieves usually are not smart. They always make mistakes!!!
We need an idea of the stolen stock , find these prices, and show them they can't win..
Let me know if I can help
S
 

TCB

Cartier
Bedrövligt! Jag har själv drivit butik och vet vilken soppa det blir i samband med inbrott. Hur mycket extratid som går, irritation, byråkrati och att man alltid går saftigt minus då man i regel bara får smulor tillbaka av försäkringsbolagen för det som blev stulet och sönderslaget.

Om någon känner denne Daniel så föreslå att han kan lägga upp lite erbjudanden här på KS så kanske göra gemensam sak och stödja just honom om man fattar tycke för det som erbjuds. Finns ju en god poäng att stödja de som driver butik, för det finns snart inte några rimliga anledningar att göra det.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack för länk. Så hemskt.

Reflektion: Jag trodde att alla klockor var inlåsta i kassaskåp när butiken är stängd. Gör inte alla klockbutiker generellt så?
Alla Rolex och annat bättre beg fanns helt säkert i kassaskåp. Sen har vi det dom säljer nytt och är AD för, från det billigaste till TAG, S*S, Oris och så. Det är väl sånt som var kvar i montrarna.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har varit mycket rån/rånförsök mot klockbutiker och smyckesbutiker den senaste tiden. Tråkig utveckling som tyvärr lär va här för att stanna.
 
Bedrövligt! Jag har själv drivit butik och vet vilken soppa det blir i samband med inbrott. Hur mycket extratid som går, irritation, byråkrati och att man alltid går saftigt minus då man i regel bara får smulor tillbaka av försäkringsbolagen för det som blev stulet och sönderslaget.

Om någon känner denne Daniel så föreslå att han kan lägga upp lite erbjudanden här på KS så kanske göra gemensam sak och stödja just honom om man fattar tycke för det som erbjuds. Finns ju en god poäng att stödja de som driver butik, för det finns snart inte några rimliga anledningar att göra det.
This is what l am talking about.. we all have a common love on here and a common hate (thieves)
We should get in touch with this guy with our support and offers of help.. he is one of us and has dedicated his life to watches.. we should spread the word

S
 

Bas

Patek
Butikerna brukar inte gå ut med vad som försvunnit av diverse anledningar. Men både pagholds och den andra butiken som hade inbrott förlorade en del Rolex
 
Topp