• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Info om batteri till en Heuer

God kväll allihopa, har ett damur Heuer 1000 Quartz 200m professional som saknar ett batteri, vart hittar jag info om vilket batteri som passar tro?
Jag hoppas ju att batteriet är enda problemet annars är man välkommen att PM:a mig om man vill renovera en klocka till "käringa" ;-)



Med vänlig hälsning
/Tobias
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
God kväll allihopa, har ett damur Heuer 1000 Quartz 200m professional som saknar ett batteri, vart hittar jag info om vilket batteri som passar tro?
Jag hoppas ju att batteriet är enda problemet annars är man välkommen att PM:a mig om man vill renovera en klocka till "käringa" ;-)



Med vänlig hälsning
/Tobias

Öppna?
 
Mjo ;) hade skrivit det också när första inlägget försvann.. den är utan batteri så jag kan inte titta på det gamla batteriet.. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mjo ;) hade skrivit det också när första inlägget försvann.. den är utan batteri så jag kan inte titta på det gamla batteriet.. :)
Haha, då blir det svårare... Står det inte i verket? Ibland gör det. Om inte så borde det framgå vilket verk det är, och då borde du kunna googla fram det. Alternativet är att fråga China...
 
C

China

Guest
Jag har väl inte så mycket att bidra med när det gäller vilket batteri som passar. Gissningsvis så sitter det en mini quartz från Felsa i klockan, men det är jag inte 100% säker på. Som Aurum skrev, så bör det finnas ett modellnummer på verket.
 
Nu har jag åkt hemmifrån men jag tror det stod Heuer 4.85 på verket.
Sen var inte modellen en damklocka tydligen utan "for the young sportman" dvs mid-size 32mm :) 980.019

Det tråkiga är att det ska vara skruvad krona men den beter sig som en vanlig, gängorna måste ha rykt :-/
Vad har man för alternativ då? Byta hela boetten?

ubety8ab.jpg
 
Topp