• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Info om låsta trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är väl extremt tydligt i introtråden?
""Dagensklockatrådar"
Bilder på din dagens klocka postas i den stora dagens klocka-tråden. Enda undantaget är enligt forumhävden fredagar då en icke godkänd fredagstråd brukar skapas av en rebellisk medlem...."

Det var en generell önskan och inte en fråga om varför den specifika tråden blev låst :)

Har funderat på det här tidigare också, men nu när https://klocksnack.se/threads/morgondagens-klocka.92683/ blev låst så blev det ett bra läge att kommentera.

Det skulle vara bra om ni i en avslutande post skrev anledningen till varför trådar stängs.

Dels slipper ni eventuella PM om det, men framförallt så blir det tydligare för medlemmarna vart eventuella gränser går.

@leben @hook
Utan att veta om forumledningen gör detta i andra trådar som blir låsta så håller jag med om att ett inlägg med information är bra som avslutande inlägg innan ett hänglås åker på :)

Har funderat på det här tidigare också, men nu när https://klocksnack.se/threads/morgondagens-klocka.92683/ blev låst så blev det ett bra läge att kommentera.

Det skulle vara bra om ni i en avslutande post skrev anledningen till varför trådar stängs.

Dels slipper ni eventuella PM om det, men framförallt så blir det tydligare för medlemmarna vart eventuella gränser går.

@leben @hook
För hundrade gången; KS är ingen demokrati...

Någon gång har man sett en låst tråd utan förklaring ifrån den som låste den, men man brukar kunna dra egna slutsatser till vad som föranlett stängningen genom att läsa inläggen... I de fall det inte är uppenbart vore det väl informativt om det fanns en kommentar? Det har för mig inte med demokrati att göra utan sätter bara en trevlig ton ifrån ledningen eller den som stängde tråden. Så även om jag inte gjort @Clark Kent sällskap i att haft funderingen tidigare så håller jag med om att det kunde vara bra.

@leben @hook
Jag håller med om att det vore bra med förklaringar i allmänhet och till den här tråden i synnerhet. Tycker det är kul med lite kringkommentarer och möjlighet att ställa frågor om klockorna, och de dyker ju ändå upp dagen efter i dagens klocktråd så det är ju inte på något sätt en konkurrerande tråd. Snarare en fördjupning av dagenstråden.

Om en tråd blir låst verkar bero på om moderatorn är bakfull. Det är den enda vettiga förklaringen.

Anser det är rätt att låsa men håller med om att en kommentar kan finnas med om varför, om det inte är som i detta falla rätt uppenbart varför den låses.

Har man åsikter om varför en tråd låses så kan man anmäla något inlägg i tråden alternativt PMa. Förra tråden låstes pga:
Är väl extremt tydligt i introtråden?
""Dagensklockatrådar"
Bilder på din dagens klocka postas i den stora dagens klocka-tråden. Enda undantaget är enligt forumhävden fredagar då en icke godkänd fredagstråd brukar skapas av en rebellisk medlem...."

Har diskuterar vi klockor, inte varför andras trådar låses.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp