• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Information om lika watch winder (klockuppdragare)

Boogieman

Omega
Hejsan alla :)

Jag är ny i forumet och har under en tid börjat samlat och hitta mer och mer intresse hos armklockor.

Har lite frågor till alla som har en watch winder (klockuppdragare) och er som har tankar på att köpa en.

1. Vad bör man tänka på när man ska köpa en winder? (pris, utrymme, material, tysthet, garanti m,m?)

2. Rekommendation eller information vart man kan köpa en till marknads bästa pris efter behov.

3. Olika märken? vad har ni för märke och vart köpte ni den samt för och nackdel ifall ni vill bidra med det :)?

Ifall jag har missat någon punkt så får vem som helst utöka punkt (nummer) listan.
 

vonhall

Rolex
Några som har köpt denna produkt? har sett den bland olika bilder på forumet:
http://www.conrad.se/Klockuppdragar...rad-swe&pi=671685&ci=SHOP_AREA_885442_0819005

Hade en sådan windern i drygt två år som jag var nöjd med! Den kunde snurra åt bägge hållen och den gjorde sitt jobb. Sedan så vann den kanske inga stilpoäng på sitt utseende och speciellt tyst var den inte heller. Men helt klart sina pengar. Bytte dock ut den då jag behövde fler platser så jag köpte en annan större winder.
Tror att det är svårt att hitta en mer prisvärd winder än den här faktiskt!
 
Topp