• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inlägg 300 och lådöppning

maxmol

Silver
Efter besvikelsen med inlägg 200 och den trasiga Qysterquartzen så tog klockinköpet en vändning till ett märke som jag annars inte har intresserats mig för. Temat var i.af. vintage dykare och till en början såg det ut som att det var bli en en Seamaster 300 men insåg att det skulle kräva lite mer av en investering än vad jag var bered på att göra just nu (den är inte direkt ur tankarna kan man säga). Så istället blev det en reissue av en klassiker. Är oerhört nöjd på alla plan. Kommer nog bli en hel del nya klassiker, reissue eller oförändrade modeller framöver.

Här är den iaf. Ni får på förhand ursäkta mina undermåliga fotografiska förmågor.

Tjejen fick cykla hem lådan eftersom den inte fick plats på min cykel, så det blev en allmän utläggning om kvinnans roll i min och männen på KS klockhysteri.

9nkLmnz.jpg

Hemma inser jag varför lådan var så jävla stor. Själva klocklådan var ca 3 ggr större än en standard Omega låda.

EGdFNhh.jpg

tD7t1eg.jpg

JfSE95T.jpg

låda i låda i låda. Äntligen kom en jävligt snygg låda.

qLU3YN5.jpg

Äntligen lite klocka!

qnow68p.jpg

VhVzyyW.jpg

0MurbNI.jpg

5ZxEwXq.jpg

Och till sist en bild med filter.

KtUZHcA.jpg

Vill tacka KS och alla medlemmar för ha varit goda "enablers" i denna galenskap. Det här är ju bara början.
:)

LLDn är så fantastiskt snygg och passar på alla möjliga typer av band också! Synd att den är lite för stor för min handled. Grattis!

Stort grattis. Kan verkligen sakna min gamla. En klocka som enligt mig har allt, funkar även överallt.
Enda minuset är original strap men det åtgärdar du snart.
Min nästa Longines blir nog ur Master-serien som jag också gillar.

Fredagsöppning verkar vara hett kanske ska plocka hem något nytt bara så man får vara med :)
Grattis till en fining som funkar till det mesta!

Mycket bra val.....gillade den som bara den när jag hade den som PO, grymt orginalband och många andra alternativ till band:)! Grattis till ett bra köp!

Tillbaka
Topp