Grattis! Bra jobbat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkla dåreSedan kom 2016 vilket jag redan beskrivit på annat ställe men det får bli en repris.
Jag kan inte på något sätt påstå att året var lugnt. Snarare smått hysteriskt med mina mått mätt.
Eftersom jag inte är någon flippare så har alla nya stannat men ändå har några gamla fått lämna.
Det började faktiskt med att frugan fick tag på sin drömklocka på en Kaplansauktion i mars.
En Jaeger-Le Coultre Reverso Duetto från 1999 i guld.
![]()
I princip samtidigt köpte jag min första Seiko av Hook, en Seiko 5
![]()
Sedan gick det några månader och Ernesto hade köpt sin Jaeger- Le Coultre MasterCalendar Meteroit
Ny från Nymans. Jag lät honom förstå att om han skulle flippa den var jag intresserad. Och det tog
inte lång tid. Vi gjorde ett byte och lite pengar emellan och inom en månad var den min.
![]()
![]()
Det blev sommar och en semesterresa gick till London. Rea på Selfridges. Och där råkade jag hitta
denna underbara Zenith El Primero, så elegant som dressur.
![]()
Hade lagom hunnit hem så var det dags för nästa inköp. Padi-träffen hos Klockmaster i Globen.
Trevlig GTG där man gick hem med en av de första exemplaren i Europa (vill vi tro i alla fall)
Det blev mao min andra Seiko.
![]()
Under sommaren hade jag lagt en intresseanmälan på Sjöö Sandströms jubileumsklocka åt Krons och
gick i väntans tider. Tänkte därför ta det lugnt.
Det blev ytterligare en resa till London och när jag gick förbi ett juvelerarfönster så låg den där. En
klocka jag länge varit sugen på, nämligen Tag Heuers Monaco med blå tavla. Kortet fram igen och
den var min.
![]()
Så närmade vi oss årets slut och jag började misströsta beträffande Sjöö Sandström men till slut kom
det en inbjudan till releasedagen den 15/12. Äntligen fick jag min Royal Black Copper nummer 2 av
50 som jag hade tecknat mig för vid Krons 50 års-event.
![]()
En mycket lämplig julklapp till mig själv.
Framme vid 2017 och det hände inte så mycket. Men ett försök att få tag på en tidig Chronolink med Boforsverk resulterade i att den jag hade blev utbytt mot en blåtavlad med nr 345. Men tyvärr var verket utbytt.
![]()
Sedan skedde en viss försäljning för att skapa förutsättning till köp av en Rolex som jag tänkte skulle kunna stanna ett tag. I augusti inhandlades en GMT Master II, 116713LN från Krons.
![]()
Och nu är detta året snart till ända och 4,5 års medlemskap i KS har alltså resulterat i 4000 inlägg.
Alltid något……….
Och nu lite fler bilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, kul att stå till tjänst. Gör som jag, omvänd henne!Det är såna här inlägg som räddar mig när min respektive ev klagar ....bara att visa: kolla här! Jag är MYCKET mer sansad i mitt intresse....(alla leveranser sker till min arbetsplats) och alla klockor har jag haft 'ett tag'![]()