• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inlägg nr 601...

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Men fan vilken kass jävla rubrik. Jag har missat den här tråden.

Den där klockan är sjukt cool! På tok för stor klocka dock :)

Stort grattis!

Hade dock önskat se bildserien när @målaren pekar på en utbränd klockbutik i Monaco och tagat "dont fuck with KS" på trottoaren. Men den bildserien kommer väl någon gång framöver :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Grattis! Du, jag och leben kan ha Reverso-klubb nu. Vore väl mysigt? Alla vet ju att Reverso-ägare är lite schizo, man har en annan sida som bara får komma fram ibland. Vem vet vad som skulle kunna ske där.. o_O
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...not even close... den är tillbaka från inhemska urmakaren med nedslående besked... nu får jag väl dra iväg den internationellt för att hitta nån som har delar (glas till en reverso 40-talsboett anyone?) antar jag... ... för jag är inte sugen på att skicka den till AD, tror inte de returnerar den mysiga tavlan med havstulpaner på utan vill säkert in o mixtra... :rolleyes:
 

Simpan123

Breitling
Bumpar en gammal tråd!
Den här klockan verkar vara ett riktigt fynd. JLC Reverso med retrograde chronograph, ett skyhögt listpris när det begav sig, och nu kan man köpa dessa för runt 40 000 kr? Förutom höga servicekostnader, vad är haken..? Det låter nämligen för bra för att vara sant, väldigt mycket haute horlogerie för pengarna!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Bumpar en gammal tråd!
Den här klockan verkar vara ett riktigt fynd. JLC Reverso med retrograde chronograph, ett skyhögt listpris när det begav sig, och nu kan man köpa dessa för runt 40 000 kr? Förutom höga servicekostnader, vad är haken..? Det låter nämligen för bra för att vara sant, väldigt mycket haute horlogerie för pengarna!
Sjukt bra klocka, extremt snygg. Gummit däremot är svinfult så länk är ett måste. Sen finns det lite olika tavelvarianter varav den jag hade är lite svår att finna med länk men något vanligare på gummi. Och så servicekostnaden....ca 20’ gick den loss på.

Efit: jag hittade en länk och klickade hem den samtidigt som klockan men länken visade sig inte passa på chrono-boetten så hela planen havererade.
 
Senast ändrad:

Simpan123

Breitling
Sjukt bra klocka, extremt snygg. Gummit däremot är svindyrt så länk är ett måste. Sen finns det lite olika tavelvarianter varav den jag hade är lite svår att finna med länk men något vanligare på gummi. Och så servicekostnaden....ca 20’ gick den loss på.

Jag har sett dig nämna att du föredrar länk på denna pjäs i andra inlägg också. Du menar främst för att gummit slits och det blir väldigt dyrt att återkommande byta ut det, eller tänker du på något annat? Hittar inte inlägget nu men har för mig att någon nämnde cirka 2 - 3 000 kr för nytt gummi, men på JLC:s hemsida kommer gummit inte ens upp. :(

Länk till JLC:s replacement straps
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag har sett dig nämna att du föredrar länk på denna pjäs i andra inlägg också. Du menar främst för att gummit slits och det blir väldigt dyrt att återkommande byta ut det, eller tänker du på något annat? Hittar inte inlägget nu men har för mig att någon nämnde cirka 2 - 3 000 kr för nytt gummi, men på JLC:s hemsida kommer gummit inte ens upp. :(

Länk till JLC:s replacement straps
Nä jag autocorrect tyckte det var dyrt, jag tyckte det var fult. Jag har korrigerat min post ovan.
 
Topp