• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Jag knep den andra med precis samma tanke, att jag vill uppleva en meteorittavla i verkligheten. Dessutom har jag spanat efter nån daily driver på 34mm ett tag nu.
Ja det där med nyfikenheten och att kunna jämföra irl mot på bild är det som fick mig att slå till. Vet att Traska gör grymt trevliga dinkor och deras senaste limiterade urtavlor har varit riktigt bra.

Då vart man med i klubben 😊
IMG_6405.jpeg
Grattis, fin! Fedex utlovade leverans av min Summiteer i både torsdags och fredags, men inget paket i sikte än.. 🥲 Tullhantering antar jag, låg din länge på terminal innan leverans?

Tackar ☺️ Det är en carbon black i 36mm. Känns väldigt bra på handleden.

Knep du den onyxen som låg ute häromdagen? Hade själv slagit till om inte jag beställt denna redan.

Carbon black ser fin ut och vore intresserad av en men den finns inte längre i 38 storleken. Slate black är väl mörkgrå vad jag förstår. Gillar kontrasten mellan riktigt svart urtavla och markörer/visare.

Ni som också har de nya låsen med micro justering. Hur ser lås mekanismen ut? Min tycks bara fastna på den ena piggen. Då det ser ut som det missats en urfräsning. Hur ser era ut?
IMG_6409.jpeg

Fel på ditt ex?
Fick för mig att @ironcastle fick något utbytt på sin men det kanske var låset.
Det är sant. Men det var mitt gångjärn som var liiite skevt, så det kärvade.
Men tyvärr är @ByggareBob lås feltillverkat.
Glädjande i sammanhanget är dock att de har extremt bra kundsupport, om man mejlar dem på helgen är det t o m möjligt att de svarar innan måndag. Sen lär det komma ett utbyteslås på posten kostnadsfritt, förmodligen med extra halvlänkar monterade.
Så lite segt, men det lär lösa sig.

Fel på ditt ex?
Fick för mig att @ironcastle fick något utbytt på sin men det kanske var låset.
Det är många fel på mitt ex 😅 det komiska är att jag redan varit i kontakt med dem angående en repa på min clasp, samt dålig finish på en av ens länkarna. Vart på dom erbjöd sig att skicka en ny länk idag.

Men detta såg jag nu i efterhand. Mailade dom igen och skickade bild på detta också.

Tur att deras kundservice är bra. 😊

Det är sant. Men det var mitt gångjärn som var liiite skevt, så det kärvade.
Men tyvärr är @ByggareBob lås feltillverkat.
Glädjande i sammanhanget är dock att de har extremt bra kundsupport, om man mejlar dem på helgen är det t o m möjligt att de svarar innan måndag. Sen lär det komma ett utbyteslås på posten kostnadsfritt, förmodligen med extra halvlänkar monterade.
Så lite segt, men det lär lösa sig.
Ja det kommer lösa sig. Men tråkigt ändå. Får köra Nato tills dess att nya länken anländer 🙃

Det är många fel på mitt ex 😅 det komiska är att jag redan varit i kontakt med dem angående en repa på min clasp, samt dålig finish på en av ens länkarna. Vart på dom erbjöd sig att skicka en ny länk idag.

Men detta såg jag nu i efterhand. Mailade dom igen och skickade bild på detta också.

Tur att deras kundservice är bra. 😊
Känns som att deras kvalitetskontroll kan lämna lite mer att önska.

Är säkert svårt att se skillnad. Vore intressant att jämföra dem sida vid sida irl, om de gick att skilja.

Har läst på nätet att större enfärgade svarta bitar av onyx i tillräcklig storlek för smyckestillverkning, är inte så lätt att hitta. De brukar oftast ha vita eller ljusgrå inslag.

De kanske fuskar, tar 10 carbon blacktavlor och säger det är onyx😄 Ingen tar isär och kollar om det stämmer.

Nä det tror jag nog inte.

Är säkert svårt att se skillnad. Vore intressant att jämföra dem sida vid sida irl, om de gick att skilja.

Har läst på nätet att större enfärgade svarta bitar av onyx i tillräcklig storlek för smyckestillverkning, är inte så lätt att hitta. De brukar oftast ha vita eller ljusgrå inslag.

De kanske fuskar, tar 10 carbon blacktavlor och säger det är onyx😄 Ingen tar isär och kollar om det stämmer.

Nä det tror jag nog inte.
Känns som att priset vore häftigare om dom nu var så svåra att hitta? Var inte onyx bara ~ 1k dyrare? @Cosmo får helt enkelt plocka ur tavlan och kolla så det verkligen är onyx 😅

Hej,

Jag vet inte om detta är kutym men jag lade in en köpannons på en Commuter 36 Arctic White och Venturer. Men jag har svårt att tro att folk vill göra sig av med så fina klockor som dessa.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp