• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inspiration =< 40mm

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Gå till nymans, de säljer Zenith (om än dyrt).

max
Min är 38mm. De med datumet kl6 är 42mm.
DSC_0793_zpsa9f08e62.jpg

Bra bild.
Ja, det får bli en sväng förbi Nymans. Tycker även att datumet mellan 4&5 ger mer harmoni till tavlan, än placeringen på 42mm gör.
 

jabla

Sarlacc
Sorry att jag kapar din tråd men jag är också i exakt samma sits. Vill helst hitta nåt som kompletterar min AT skyfall åt det lite mer dressiga hållet. Gärna kronograf, vit tavla, in-house kaliber, under 40 mm på läderarmband.

Hittat lite på Longines men känns inte helt 100 med tanke på kvalite.

Den senaste Daytonan mäter faktiskt 39mm utan krona och kronskydd fastän det heter 40mm.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sorry att jag kapar din tråd men jag är också i exakt samma sits. Vill helst hitta nåt som kompletterar min AT skyfall åt det lite mer dressiga hållet. Gärna kronograf, vit tavla, in-house kaliber, under 40 mm på läderarmband.

JLC Master Chronograph...
Dressig: check
Kronograf: check
Vit tavla: check
In-house: check
Under 40mm: nästan-check (den är 40mm)
Läder: check

15175-1.jpg
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Något bra förslag på butik som säljer begagnat. Gärna en fysisk så man kan gå och klämma lite. Zenithen antar jag är för ny, men GMT och sub borde väl finnas?
 
Topp