• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inspiration på quartz beater

Charocles

Omega
Inte allas favorit, quartz alltså, men har blivit mer och mer intresserad av quartz-klockor. Har en Casio Duro som jag använder nästan dagligen, mer än mina automatiska klockor just nu.

Men till denna tråd! Jag har börjar kika efter bra quartzklockor som är lite mindre än Duron. Bland annat Hamilton Khaki Field 38mm. Undrar om folk har några fina quartz klockor de kan visa bild på, för inspiration? :)
 

nomis87

Breitling
Fortsätter på denna tråd eftersom jag går i liknande funderingar.

Efter att mitt klockintresse växte och jag skaffade "finare" klockor med mekaniska urverk så har jag tyvärr märkt att jag ofta går utan klocka på armen. Det känns ömtåligt eller krångligt. Jag behöver helt enkelt en "beater".
Önskemål:
-Kvarts
-Liten, max 39mm diameter och 10mm tjock
-Safirglas
-Någorlunda vattentålig, men kommer inte bada med den
-Enkel urtavla. Datum är OK men det är ett plus om det saknas. (Har sällan nytta av datumet men stör mig på när det visar fel)
-Lågt pris, annars "vågar" jag inte ha den vid alla aktiviteter. Helst runt 1000kr, kan sträcka mig till 3000. Öppen för begagnat men inte för gammalt.
-Lume. Superluminova vore trevligt, tritium verkar fantastiskt.

Tips? Har kollat på diverse Seiko, Casio o.s.v. men det är ofta storleken som ställer till det.

(Om någon har en lämplig klocka och vill sälja så får ni så klart gärna ta kontakt via PM)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Fortsätter på denna tråd eftersom jag går i liknande funderingar.

Efter att mitt klockintresse växte och jag skaffade "finare" klockor med mekaniska urverk så har jag tyvärr märkt att jag ofta går utan klocka på armen. Det känns ömtåligt eller krångligt. Jag behöver helt enkelt en "beater".
Önskemål:
-Kvarts
-Liten, max 39mm diameter och 10mm tjock
-Safirglas
-Någorlunda vattentålig, men kommer inte bada med den
-Enkel urtavla. Datum är OK men det är ett plus om det saknas. (Har sällan nytta av datumet men stör mig på när det visar fel)
-Lågt pris, annars "vågar" jag inte ha den vid alla aktiviteter. Helst runt 1000kr, kan sträcka mig till 3000. Öppen för begagnat men inte för gammalt.
-Lume. Superluminova vore trevligt, tritium verkar fantastiskt.

Tips? Har kollat på diverse Seiko, Casio o.s.v. men det är ofta storleken som ställer till det.

(Om någon har en lämplig klocka och vill sälja så får ni så klart gärna ta kontakt via PM)
Hej,
Med din budget hade jag rekommenderat vintage i bra skick eller en CWC G10.

exempel nedan:
64C06C7A-C7AA-465B-B7A8-169F0BB30513.jpeg

0139F1CD-944C-43A3-8630-4589001FA1B2.png


E3CB487B-FAEE-48C5-B549-642318B0FDDC.jpeg
 

Thompa700

Omega
Topp