• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte direkt premium, men ändå...

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Ingen guld-GMTII direkt, men jag gillar denna. Inköpt i Frankfurt under ett stopp - gillar den och är rätt imponerad över vad de lyckas konstruera till lite pengar. Verket är rätt intressant med 7 visare och quickset funktion avseende timvisaren - perfekt för mig som åker mycket mellan tidszoner. Keramisk ring, skruvad baksida och känns gedigen helt klart. Tycker själv utseendet är väldigt klassiskt - lite Speedmaster över den.

Certina inget man kör av vägen för kanske, men ibland får utseende och funktion styra...

Trevlig söndag!
bild-6.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ingen guld-GMTII direkt, men jag gillar denna. Inköpt i Frankfurt under ett stopp - gillar den och är rätt imponerad över vad de lyckas konstruera till lite pengar. Verket är rätt intressant med 7 visare och quickset funktion avseende timvisaren - perfekt för mig som åker mycket mellan tidszoner. Keramisk ring, skruvad baksida och känns gedigen helt klart. Tycker själv utseendet är väldigt klassiskt - lite Speedmaster över den.

Certina inget man kör av vägen för kanske, men ibland får utseende och funktion styra...

Trevlig söndag!
bild-6.JPG


Grattis, snygg klocka och praktist med quickset för gmt! :)

Men, du menade väl inte Speedmaster?! ;) Ifall du vill jämföra med Omega är den mer lik Seamaster kronograf...
 

meo_swe

Audemars
Den där pjäsen såg ju ganska trevlig ut. Ibland måste ju funktion gå före. Och det ger ju sakerna en egen charm=)
 

Onelund

Rolex
bah premium eller inte, gillar man något så är allt ok, man köper väl för sin egna sinnesro skull?


jag tycker den är schysst som fasen
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Då jag är svag för 'pilot' klockor och GMT, så har du min röst :). Tycker snygg som fan o håller med Jochinho, ett svart gummi på den blir kanon! Inget fel på Certina heller för den delen, bra klockor för relativt 'lite' pengar :) rätt snygg länk ändå faktiskt. Skön att bära, månne?


Skickas från min iPhone
 

jandan

Panerai
Certina har ett flertal modeller som är riktigt prisvärda och känns som bra kvalité. Snygg modell. Grattis!
 

jabla

Sarlacc
Grattis! Certina gör bra grejer och tavlan var riktigt trevlig. På med ett gummi som nämnts tidigare.
 

mouqvist

Rolex
Fin klocka indeed.
Har själv haft modellen utan kronograf, jag saknar den. Kanske nästa badklocka blir modellen i titan. Tycker att keramiska vridringen är kanon!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
En kanonklocka! När jag såg den så blev jag tvungen att gräva fram min ur gömmorna. Den äldre varianten fast med samma funktioner.
Den här klockan har överlevt allt!

IMAG0153_1.jpg
 
Topp