• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte ofta Seiko får en att höja ögonbrynen men denna var fin!

Isodor

Audemars
GrandSeikoHiBeathGMT-12.jpg


Vad säger panelen?

Bild tagen från:
http://www.hodinkee.com/blog/hands-...ition-grand-seiko-hi-beat-gmt-with-green-dial
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tavlan, visarna, dekorationen av urverket..mumma!
Bandhornen och dess bredd kontra länk är jag inte helt säker på.
Grym klocka oavsett:)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vill du se den live så har Dennis en på sig, han är urmakare på Klockmäster Hansson på Frölunda Torg :)
Grym klocka, speciellt att det är en high-beat också.
När man tänker på trollen...
En seriös fråga, jag har hört mycket gott om GS. Du har ju erfarenhet av både GS och Omega, hur upplever de kvallisorten dom två emellan?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
GS är snäppet över Omega i finish. Både urverk och boetten/tavla/visare. De tekniska bitarna i verken är ju också 100% inhouse och specarna bättre. Omegas designer är dock vassa tycker jag. Gillar du designen på någon GS tycker jag du skall prova. Sedan är det ju det här med varumärken...
När man tänker på trollen...
En seriös fråga, jag har hört mycket gott om GS. Du har ju erfarenhet av både GS och Omega, hur upplever de kvallisorten dom två emellan?
 
Topp