• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Integrerade länkar. Tips på fler?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Är mitt inne i perioden att fundera ut vad jag verkligen gillar med klockor. Simmar runt i lågprissegmenten och provar och känner innan jag lägger lite mer kulor på nåt seriösare. De två senaste inköpen har varit klockor med "integrerad länk" som ni ser på bilderna. Och jag diggar det hårt. Gillar utseendet av att länken sitter ihop med klockan. När man som jag, har mellan 3-6 klockor att gå runt på, så är det ju inte hela världen att man då inte kan byta till valfritt band. Har sedan tidigare spanat i Oris Aquis med just denna sortens länk. Frågan är har ni fler tips på liknande i säg 5-15k kr klassen?

gahy7e4e.jpg

e8y4ajag.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De flesta klockorna från Oris har integrerade länkar. Själv gillar jag ombyte, så för mig är det ett stort nono.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
De två snyggaste klockorna som finns (typ): oysterquartz och en manhattan-constellation

Har faktiskt lyckats missa oysterquartz. Måste nästan hålla med dig om att det var bland det snyggaste. Har faktiskt annars inte sett storheten i rolex. Dock lite rädd för storleken. 36mm. Bär väl antagligen något större såklart pga utformningen men har hittills inte gått under 38. :)
 
Har faktiskt lyckats missa oysterquartz. Måste nästan hålla med dig om att det var bland det snyggaste. Har faktiskt annars inte sett storheten i rolex. Dock lite rädd för storleken. 36mm. Bär väl antagligen något större såklart pga utformningen men har hittills inte gått under 38. :)

Den bär stort, för stort...
Gillar man stora styggelser är väl bebisploppar ganska fina annars
BabyPloProf01s.jpg
 

joey

Cartier
Har faktiskt lyckats missa oysterquartz. Måste nästan hålla med dig om att det var bland det snyggaste. Har faktiskt annars inte sett storheten i rolex. Dock lite rädd för storleken. 36mm. Bär väl antagligen något större såklart pga utformningen men har hittills inte gått under 38. :)

Oysterquartz är mitt tips!

IMG_0068_zpsb63d2ad2.jpg


IMG_0067_zps21aa64af.jpg
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna tråden med hop om att få se fler bilder på klockor med integrerad länk!

Är just nu inne på sjuttiotalsdesign och tex omega quartzare, så om någon har en gammal, gärna kvadratisk så släng upp en bild.

Tackar på förhand/syven
 

Guinness

Cartier
Integrerade länkar är min drog.

Mina ex:

JLC master-quartz (har en i guldfärg som är på ingång i dagarna)
1533.JPG


Vacheron Constantin 222 (för tillfället på service)
075.JPG


Integrerat gummi på denna.
Sea-gull någon ref.
989.JPG



Och sista som inkom för några veckor sedan och uthämtades ifrån service igår.

Ulysse Nardin Chronometre 36000 (aka Spock)
096.JPG
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Integrerade länkar är min drog.

Mina ex:

JLC master-quartz (har en i guldfärg som är på ingång i dagarna)
1533.JPG


Vacheron Constantin 222 (för tillfället på service)
075.JPG


Integrerat gummi på denna.
Sea-gull någon ref.
989.JPG



Och sista som inkom för några veckor sedan och uthämtades ifrån service igår.

Ulysse Nardin Chronometre 36000 (aka Spock)
096.JPG

Jag förstår din drog!

Du kanske vill bjuda på fler bilder på JLC:n?
 

Syven

Panerai
2-Faktor

Guinness

Cartier
Den guldfärgade var riktigt fin!

Vet du vad de ligger på som regel?
Skiljer ju ganska mycket på de två du länkade till.


Köpt mina för mellan 4-5 tusen beroende på tull eller inte tull. Dock är båda i sämre skick än den guldfärgade jag länkade till. Den ser ut att vara riktigt fräsch, tycker den ligger inom ok pris för sitt skick.
 

egbert

Panerai
Integrerade länkar är min drog.

Mina ex:

JLC master-quartz (har en i guldfärg som är på ingång i dagarna)
1533.JPG


Vacheron Constantin 222 (för tillfället på service)
075.JPG


Integrerat gummi på denna.
Sea-gull någon ref.
989.JPG



Och sista som inkom för några veckor sedan och uthämtades ifrån service igår.

Ulysse Nardin Chronometre 36000 (aka Spock)
096.JPG
Den där VC:n har jag aldrig sett! Måste vara Genta väl?
 
Topp