• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Jag är ej kvalificerad att se vad detta är. Sub eller Sea-Dweller?

IMG_0850.JPG

SD tror jag det är då det inte är någon bubbla.
Jag lyckas inte se att det är en SD och inte en sub, vad tog du det på?
Sub har datumbubbla.
Det har inte SD
Sub har ju inte alltid datumbubbla, men på Ashton så ser man att det är ett datum kl 3.

Skulle i teorin kunna vara en 16610 där någon knackat bort bubblan, men förutom att det inte är särskilt troligt så har klockan även lite tjockare glas = SD. :)

Som vi alla vet så har grabbarna i f.d Top Gear och numera The Grand Tour fina klockor, med allt från Rolex och vintage Omega till Breitling och IWC. Deras producent däremot kör en väldigt udda klocka - Omega Spacemaster. En modern flightmaster i titan (?) som är alldeles för hög i mitt tycke.

I klippet nedan kan ni se denna udda fågel till klocka:

Kom upp i en klocksamtal idag (igen) att Putin har klockan på fel arm. Och det skrattar tydligen folk åt.
Han vet att han ska bära den på vänster.
Så nu lägger vi upp fakta en gång för alla, Putin hatar kronan.
Här är en bild när han pratar om sin klocka. År 2000.
Han döljer själva klockan medvetet i intervjun på youtube, skulle gissa att det var väldigt dyr
och detta var hans första dag som president. Smart.
Tydligen så kan den forne KGB agenten inte utföra sina karate moves med kronan i vägen.

p.png

p2.jpg

Senast ändrad:
Kom upp i en klocksamtal idag (igen) att Putin har klockan på fel arm. Och det skrattar tydligen folk åt.
Han vet att han ska bära den på vänster.
Så nu lägger vi upp fakta en gång för alla, Putin hatar kronan.
Här är en bild när han pratar om sin klocka. År 2000.
Tydligen så kan den forne KGB agenten inte utföra sina karate moves med kronan i vägen.
p.png

p2.jpg
Höger arm är RÄTT arm Goddamnit ;)
Iallafall om man spelar gitarr som jag.

Tillbaka
Topp