Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Solklar kopia, enda fördelen är att bäraren så småningom köper the real deal. Således en bra produkt, för både invicta och Rolex. Det är de väldigt medvetna om
Märkte det. Alla deras klockor reas ut på uret.se till mellan 50-75% rabatt, återspeglar det riktiga värdet kanske..Always have and always will..
Hela deras bas sortiment består av plagiat
Tror det är svårt att mönsterskydda (eller vad det heter) klockor.Rolex borde stämma!
Säkert, men en visare borde vara skyddat tycker jag...Tror det är svårt att mönsterskydda (eller vad det heter) klockor.
Dom gör så för att folk ska tro att det är en jätte bra deal och att man därför ska handla, i själva verket betalar man som du är inne på nånstans ett ordinarie butikspris för dyngan.Märkte det. Alla deras klockor reas ut på uret.se till mellan 50-75% rabatt, återspeglar det riktiga värdet kanske..
Man får inte ha konstant rea och det kan man anmäla. Nu vet jag inte om uret.se verkligen har det man jag misstänker det. Man måste ju bevaka dom under en längre tid då. Vem orkar det?Märkte det. Alla deras klockor reas ut på uret.se till mellan 50-75% rabatt, återspeglar det riktiga värdet kanske..
Man får inte ha konstant rea och det kan man anmäla. Nu vet jag inte om uret.se verkligen har det man jag misstänker det. Man måste ju bevaka dom under en längre tid då. Vem orkar det?
http://www.hallakonsument.se/klaga-...ttigheter-som-konsument/rea-och-nedsatt-pris/
Men jag tycker att detta är ett skäl att inte handla något alls från uret.se
Det var nyligen en granskning av ett klockmärke på något program vilket hade konstant rea på sina ur och dessa tvingades ändra priserna efter sändningen. De hade tidigare 20 000:- ord. pris och rea-priset var 3 000:-, vilket de senare tvingades ändra så 3 000:- var ord. pris.Man får inte ha konstant rea och det kan man anmäla. Nu vet jag inte om uret.se verkligen har det man jag misstänker det. Man måste ju bevaka dom under en längre tid då. Vem orkar det?
http://www.hallakonsument.se/klaga-...ttigheter-som-konsument/rea-och-nedsatt-pris/
Men jag tycker att detta är ett skäl att inte handla något alls från uret.se
Här är programmet och tråden om det förresten.Det var nyligen en granskning av ett klockmärke på något program vilket hade konstant rea på sina ur och dessa tvingades ändra priserna efter sändningen. De hade tidigare 20 000:- ord. pris och rea-priset var 3 000:-, vilket de senare tvingades ändra så 3 000:- var ord. pris.
Men generellt så kör matbutiker rea på olika produkter varje vecka, inte samma sortiment år ut och år in.Jag håller med!
Har inte läst på konsumentsköplagen så bra, är det alltså så att man inte ens får rea ut små sortiment av något?
Tänker på Ica Maxi osv, de har alltid "extrapris" året runt på produkter.
Men det kanske skiljer sig från rea?
Jag förrtår, det är när samma produkter reas ut hela tiden.Men generellt så kör matbutiker rea på olika produkter varje vecka, inte samma sortiment år ut och år in.
Plus körde ett program nyligen om ett svenskt märke, minns inte vilket, där ord-pris aldrig varit aktuellt och de försökte få kunden att tro att denne sparat tusentals kronor.Här är programmet och tråden om det förresten.
https://klocksnack.se/threads/lauritz-i-blåsväder-på-uppdrag-granskning.39084/
Ja, det är detta avsnittet om jag inte minns fel.Plus körde ett program nyligen om ett svenskt märke, minns inte vilket, där ord-pris aldrig varit aktuellt och de försökte få kunden att tro att denne sparat tusentals kronor.
Tråden du länkade till har en länk till Uppdrag Granskning, det här var Plus. Hittade avsnittet:Ja, det är detta avsnittet om jag inte minns fel.
Jaha, har sett även detta avsnittet så blandade ihop demTråden du länkade till har en länk till Uppdrag Granskning, det här var Plus. Hittade avsnittet:
http://www.svt.se/plus/internetklockor-lockar-kunder-med-falsk-rabatt
Omega använde samma slags visare på deras Seamaster under slutet av åttiotalet/början på nittiotalet. Så nja, Invicta är inte först ut och tror inte heller Rolex är så osäkra i sin image. De får nog sålt sina klockor ändå. Om något så hjälper det väl folk att inse vilken skillnad det är i kvalitet => Du får det du betalar förSäkert, men en visare borde vara skyddat tycker jag...
Jaså, man lär sig något nytt varje dag!Omega använde samma slags visare på deras Seamaster under slutet av åttiotalet/början på nittiotalet. Så nja, Invicta är inte först ut och tror inte heller Rolex är så osäkra i sin image. De får nog sålt sina klockor ändå. Om något så hjälper det väl folk att inse vilken skillnad det är i kvalitet => Du får det du betalar för
Kanske för oss på klockforum, tror dock ändå att Invicta säljer rätt så mycket faktiskt. Snygga klockor för lite pengar. Varför slänga ut en (förmodad) kassako för att tjäna lite extrapoäng hos klocknördad liksom..Invicta var faktiskt ett gammalt ärevördigt märke som gjorde ur av hög kvalitet vad jag förstår. Vill minnas ett fickur i Antikrundan. 1991 köptes i alla fall namnet av ett amerikanskt bolag som gjorde det till vad det är idag. Hittat info här:
http://forums.watchuseek.com/f71/invicta-watches-good-quality-watches-72706-11.html
Plöjer man lite i tråden så framgår att dom är ökända för sina bluff-listpriser så man kanske inte skall anklaga Uret.se här. Fast Uret skulle öka betydligt i cred om dom slängde ut dom ur sortimentet.
Dom får gärna sälja dom. Det kanske inte är marknadens sämsta skräp, storlek och utseende är ju faktiskt en smaksakKanske för oss på klockforum, tror dock ändå att Invicta säljer rätt så mycket faktiskt. Snygga klockor för lite pengar. Varför slänga ut en (förmodad) kassako för att tjäna lite extrapoäng hos klocknördad liksom..