• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Invicta-klocka som verkligen kopierat Rolex Submariner?

Songer

Basic
Jag har uppmärksamma att Invicta med flera gång på gång kopierar Rolex-klockor till utseende.
Det finn Seiko och andra märken som apar efter Rolex och andra märken, men just denna tycker jag är anmärkningsvärd.
Timvisaren är till och med densamma..

Vad tycker ni?

invicta-8928OB_MED.jpg

Jag har uppmärksamma att Invicta med flera gång på gång kopierar Rolex-klockor till utseende.
Det finn Seiko och andra märken som apar efter Rolex och andra märken, men just denna tycker jag är anmärkningsvärd.
Timvisaren är till och med densamma..

Vad tycker ni?

invicta-8928OB_MED.jpg
Solklar kopia, enda fördelen är att bäraren så småningom köper the real deal. Således en bra produkt, för både invicta och Rolex. Det är de väldigt medvetna om
;-)

Märkte det. Alla deras klockor reas ut på uret.se till mellan 50-75% rabatt, återspeglar det riktiga värdet kanske..
Dom gör så för att folk ska tro att det är en jätte bra deal och att man därför ska handla, i själva verket betalar man som du är inne på nånstans ett ordinarie butikspris för dyngan.
Funkar likadant med skräpet man säljer på groupon, letsdeal osv.. 50-80% får folk att släppa garden och köpa på sig mer skit ;)

Märkte det. Alla deras klockor reas ut på uret.se till mellan 50-75% rabatt, återspeglar det riktiga värdet kanske..
Man får inte ha konstant rea och det kan man anmäla. Nu vet jag inte om uret.se verkligen har det man jag misstänker det. Man måste ju bevaka dom under en längre tid då. Vem orkar det?
http://www.hallakonsument.se/klaga-...ttigheter-som-konsument/rea-och-nedsatt-pris/
Men jag tycker att detta är ett skäl att inte handla något alls från uret.se

Man får inte ha konstant rea och det kan man anmäla. Nu vet jag inte om uret.se verkligen har det man jag misstänker det. Man måste ju bevaka dom under en längre tid då. Vem orkar det?
http://www.hallakonsument.se/klaga-...ttigheter-som-konsument/rea-och-nedsatt-pris/

Jag håller med!
Har inte läst på konsumentsköplagen så bra, är det alltså så att man inte ens får rea ut små sortiment av något?
Tänker på Ica Maxi osv, de har alltid "extrapris" året runt på produkter.
Men det kanske skiljer sig från rea?

Det var nyligen en granskning av ett klockmärke på något program vilket hade konstant rea på sina ur och dessa tvingades ändra priserna efter sändningen. De hade tidigare 20 000:- ord. pris och rea-priset var 3 000:-, vilket de senare tvingades ändra så 3 000:- var ord. pris.

Jag håller med!
Har inte läst på konsumentsköplagen så bra, är det alltså så att man inte ens får rea ut små sortiment av något?
Tänker på Ica Maxi osv, de har alltid "extrapris" året runt på produkter.
Men det kanske skiljer sig från rea?
Men generellt så kör matbutiker rea på olika produkter varje vecka, inte samma sortiment år ut och år in.

Säkert, men en visare borde vara skyddat tycker jag...
Omega använde samma slags visare på deras Seamaster under slutet av åttiotalet/början på nittiotalet. Så nja, Invicta är inte först ut och tror inte heller Rolex är så osäkra i sin image. De får nog sålt sina klockor ändå. Om något så hjälper det väl folk att inse vilken skillnad det är i kvalitet => Du får det du betalar för

Omega använde samma slags visare på deras Seamaster under slutet av åttiotalet/början på nittiotalet. Så nja, Invicta är inte först ut och tror inte heller Rolex är så osäkra i sin image. De får nog sålt sina klockor ändå. Om något så hjälper det väl folk att inse vilken skillnad det är i kvalitet => Du får det du betalar för
Jaså, man lär sig något nytt varje dag!

Invicta var faktiskt ett gammalt ärevördigt märke som gjorde ur av hög kvalitet vad jag förstår. Vill minnas ett fickur i Antikrundan. 1991 köptes i alla fall namnet av ett amerikanskt bolag som gjorde det till vad det är idag. Hittat info här:
http://forums.watchuseek.com/f71/invicta-watches-good-quality-watches-72706-11.html
Plöjer man lite i tråden så framgår att dom är ökända för sina bluff-listpriser så man kanske inte skall anklaga Uret.se här. Fast Uret skulle öka betydligt i cred om dom slängde ut dom ur sortimentet.

Invicta var faktiskt ett gammalt ärevördigt märke som gjorde ur av hög kvalitet vad jag förstår. Vill minnas ett fickur i Antikrundan. 1991 köptes i alla fall namnet av ett amerikanskt bolag som gjorde det till vad det är idag. Hittat info här:
http://forums.watchuseek.com/f71/invicta-watches-good-quality-watches-72706-11.html
Plöjer man lite i tråden så framgår att dom är ökända för sina bluff-listpriser så man kanske inte skall anklaga Uret.se här. Fast Uret skulle öka betydligt i cred om dom slängde ut dom ur sortimentet.
Kanske för oss på klockforum, tror dock ändå att Invicta säljer rätt så mycket faktiskt. Snygga klockor för lite pengar. Varför slänga ut en (förmodad) kassako för att tjäna lite extrapoäng hos klocknördad liksom..

Är kluven inför de här... aldrig kul med så uppenbara "kopior" men har lättare att acceptera homeage för de som inte har råd men ändå vill ha nåt snyggt på armen. Däremot alla dessa Kina och Indien kopior ger mig sura uppstötningar. :depressed:

Kanske för oss på klockforum, tror dock ändå att Invicta säljer rätt så mycket faktiskt. Snygga klockor för lite pengar. Varför slänga ut en (förmodad) kassako för att tjäna lite extrapoäng hos klocknördad liksom..
Dom får gärna sälja dom. Det kanske inte är marknadens sämsta skräp, storlek och utseende är ju faktiskt en smaksak o_O
Men att skriva ut "Rek.pris 24.950 kr" på denna är allt annat än ok http://www.uret.se/invicta-svart-stal-o5000-mm-p-66223.html
Men jag borde väl klaga hos Hallå Konsument och inte här...

Det är väl nästan mer skrämmande att så många köper klockan?
Jag brukar alltid uppmana människor till att inte köpa kopior (Även om jag surt erkänner att jag själv ägt en kopia)
För pengarna som folk lägger på kopior nu för tiden så kan man få ett billigare ur av kvalité...

Men köper med den klockan så gör man ju det just för att människor skall tro att det är en tt Sub.
Submarinern är ju onekligen den mest igenkända klockan ibland den breda skaran... Och jag måste erkänna att jag själv blir lurad av en Invictia vid första anblick ifrån avstånd..

Tillbaka
Topp