• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Invicta-klocka som verkligen kopierat Rolex Submariner?

Rojalisten

Panerai
En kompis köpte en sån, helt otroligt dålig vridning, gick knappt och dra runt. Förstoringen sitter skevt så man får titta snävt från sidan.. I övrigt bra insteg till the real deal. Han har redan börjat spara till en riktig stål sub.
 

Axman

Breitling
Är de inte ganska många som gjort look-a-likes på just rolex submarinern? Jag hade en Tag Heuer från 92 som var en diver som så närmast identisk ut fast med ett quartzverk. De finns som ni säger väldigt många fler och de lär säkert komma ännu fler.
 

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Rolex kanske bara ser detta som gratis reklam.
Jag menar, iallfall allt jag tänker på när man ser denna kopia är ju Rolex!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Man kan dra jämförelser med Fender Stratocaster (en elgitarr). Man kan väl säga att Rolex och Fender gjorde allt rätt när dom skapade sin Submariner resp Stratocaster och det skedde i stort sett samtidigt, 1954. Dom skapade det perfekta dykaruret och den perfekta elgitarren. Det blev benchmark och är dom mest kopierade designerna. Fender förklarade i alla fall krig mha advokater mot alla som kopierade designen in i minsta detalj för en 20-25 år sedan, slutade med att andra tillverkare ungefär kunde använda kroppsformen men inte designen av huvudet. Har inte hört att Rolex gjort detta. Vintage Fenders har ju f ö också stigit kolossalt i värde och skapat exakt samma problematik med fakes och after market-delar.
 
Topp