• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

iPhone-app för att kolla gång

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Samma utvecklare som släppte Kello-appen har nu släppt en ny, Twixt.
Laddar själv ner den på för tillfället slött 3G-nät, så har inte testat än. Använder tydligen kameran? :)
twixt-black-bay-masthead.jpg

http://www.coldflower.com/twixt/

Återkommer med resultat.

• Like
Reactions: max
Laddade ned den imorse, en smart och rolig idé för oss klockintresserade. Det krävs lite pill för att ta varje bild och det går mycket fortare att bara ställa klockan mot ex. en dator och läsa av ett tag senare, men det kan nog underlätta om man har flera klockor i omlopp. Är den värd 40kr? mjaaaa....

Läste igår om denna på Hodinkee, ville inte hämtas när jag försökte... Värd 38 kr?

Tackar!
Inte för att det gör så mkt men alltid roligt att veta. Har försökt mäta flera ggr men glömmer alltid av det, får försöka med denna app om det går bättre :)

Kommer ju inte funka på Mondains nya 58 sekunders visning heller :happyhappy:

Hm, behövs detta i appform? Är det inte enklare och framförallt mer gratis att använda denna:

http://rl.se/ratt-tid-i-datorn
Problemet är att dedär inte stämmer iom uppdateringshastighet osv, öppnar du online"rättid"sidor i olika webbläsare så kommer de visa olika :)
Du behöver mao en lokal radiokontrollerad klocka, men jag tycker det är lite småknepigt att titta på två klockor samtidigt. Lättare att låta en app sköta alles :)

...sen om det egentligen är så nedrans noga vet jag inte, men alltid roligt att veta :)

Kom på att jag har en radiokontrollerad Casio hemma. Alla som vill veta korrekt tid kan maila mig! :-D

Fröken ur och liknande hemsidor fungerar inte riktigt som de ska har jag märkt.
Just nu kör jag en app som synkar mot fyra olika atomur och använder sig av deras medeltid som riktvärde när jag synkar/checkar mina klockor. Rätt ska vara rätt, annars blir det fel.

Laddade mer Twixt till paddan. Tog en bild i går runt lunch och ännu en idag, ungefär samma tid.

Vid första försöket fick jag en varning om att sekundvisaren och minutvisaren inte var "i linje" vilket kunde påverka resultatet. Fick då veta att min Sea-Dweller går +1 minut! Orimligt så klart.

Bättre gick det vid andra försöket (fick heller inte varningen) då jag fick resultatet +2,7s. Då vill man ju gärna tro att den fungerar :)

Nån mer som testat?

Testat med två klockor än så länge. LLD går 0,4 sec dygn
Avenger seawolf 18 sec dygn

iPhone | Tapatalk

Eller watch tracker appen.

Ngn måste ju bäst av dom vi nämnt hitintills :)

Sent from my iPån5, using Tapatalk

Testade watch tracker appen. Den verkar helt ok. Lätt och smidig, kan tänka mig att den är lite mer användar vänlig än twixt time.

Sent from my iPån5, using Tapatalk

Har bara halv-testat Twixt, spontanköp utan någon direkt research före. Än sålänge är intrycket att den är för pillig för att den ska bli särskilt använd här. Får man inte centrum exakt rätt när man markerar det i bilden får man bara varningar att visarna inte synkar med varandra, och vid ett par tillfällen när jag tog bild kunde inte Twixt verifiera klockslaget mot servern.

Hade väl mer hoppats på att den iaf skulle ha viss förmåga att söka upp centrum och visare mjukvaruvägen i bilden. Kan ju lika gärna rita en skiss av klockan med papper och penna, och skriva ner tiden :D Nåja, lite exaktare blir väl resultatet i appen förhoppningsvis.

Vet inte riktigt varför jag bryr mig dock. Klockan är vad den visar, ingenting annat i mitt liv synkas mot atomur ändå.

Tillbaka
Topp