• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Islander tråden - för oss som gillar Islander

Patric J

Guld
2-Faktor
Islander är ett märke som bygger på Seiko och sedan förbättrar det, och med en egen design. Detta utan att priset blir högre. Enkelt uttryckt.

Jag minns inte att jag sett nån annan här som har och gillar Islander, så det verkar inte ha fått nåt stort intresse på Klocksnack.
Har du nån Islanderklocka? Vad tycker du om den? Lägg gärna ut en bild!

Jag har i nuläget 3 Islander.
Från vänster: ISL-54, ISL-84 och ISL-92.

20211004_193422.jpg
 
Brukar undvika negativa kommentarer, (kör på det ni gillar osv), men jag förstår verkligen inte grejen med dessa. Ser ut som billiga reklamklockor. :(
 
Brukar undvika negativa kommentarer, (kör på det ni gillar osv), men jag förstår verkligen inte grejen med dessa. Ser ut som billiga reklamklockor. :(

Man kan förstås ha olika synpunkter om det. Och ja; 54an och 84an har en väldigt simpel design, och ser kanske billiga ut.
92an däremot, ser exklusiv ut i mina ögon. Mycket bra finish och den ser faktiskt ut att vara betydligt dyrare än den är, enligt min mening.
 
Senast ändrad:
Njaaae. Ser hellre att det står Seiko på min klocka även om Islanderklockorna absolut kan va snygga de med.
 
Hade inte hört talas om märket förrän nu.jag gillar tänket med kvalitet per krona men 9 av 10 modeller är rak kiopia på seiko. militärmodellerna ser lite roligare ut även om inte heller de är unika designer
 
Jag har ägt ISL-05 två gånger. Identiska mått som Skx013 och faktiskt hästlängder bättre än en Seiko Skx013. Men sålde klockan eftersom det känns fel att äga en klocka vars design är stulen.

50CD04B5-0210-4219-B914-D35D0C122129.jpeg
 
Jag har ägt ISL-05 två gånger. Identiska mått som Skx013 och faktiskt hästlängder bättre än en Seiko Skx013. Men sålde klockan eftersom det känns fel att äga en klocka vars design är stulen.

50CD04B5-0210-4219-B914-D35D0C122129.jpeg
Den där är ju dock riktigt snygg. Men jag förstår inte riktigt grejen, trodde Islander var Seiko som de moddar professionellt typ? Är det inte en bara skx013 de utgår från?
 
Gillar faktiskt konceptet trotts att jag inte har någon själv.
Har haft en del basic Seikos och ville vara tacksam om någon tog på sig jobbet med att sätta in ett riktigt glas och göra kvalitetskontroll innan leverans.
Uppfattar att Long Island Watch gör det.
Att det kommer med en annan logga på köpet gör ingen större skada.
I och med att Long Island Watch är AD för Seiko verkar inte Seiko ha något problem med användningen av designen.
 
Aha, så pass. Men ska inte va tråkig i tråden mer 🙂 Tycker många är snygga hur som. Låter ju ändå trevligt m bättre urverk, glas och kvalitetskontroll som nämnts ovan.
Dom är definitivt fina och av bra kvalité. Mycket klocka per krona. Men ahh, detta med designstöld är mindre kul.
 
Gillar faktiskt konceptet trotts att jag inte har någon själv.
Har haft en del basic Seikos och ville vara tacksam om någon tog på sig jobbet med att sätta in ett riktigt glas och göra kvalitetskontroll innan leverans.
: Uppfattar att Long Island Watch gör det.
Att det kommer med en annan logga på köpet gör ingen större skada.
I och med att Long Island Watch är AD för Seiko verkar inte Seiko ha något problem med användningen av designen.

Bara en liten avstickare: jag har 2 (och inom några dagar 3) klockor från Monsterwatches.
Robokies är certifierad Seikomoddare, och erbjuder t.ex. utbyte av mineralglaset till platt eller kupat safirglas.
Han kalibrerar också urverket iom att man väljer att ersätta mineralglaset med safir(om man väljer att han utför jobbet). Vilket han tar 20 euro för. Detta alltså med bibehållen Seikogaranti.
Ett alternativ för den som vill att det ska stå Seiko på urtavlan.
 
Senast ändrad:
Varit inne på eBay och kollat? Ser ju exakt ut som EBay-grejerna. Är väl samma typ av ”keramik” också gissar jag, dvs inte alls keramik.
Jo det finns Kina- grejer överallt men har ingen aning om hur väl Islanders prylar står sig i jämförelse, svårt att göra en bedömning på bilder. Har du haft dessa i handen själv?
 
Tillbaka
Topp