• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Islander tråden - för oss som gillar Islander

5C86625D-61C7-4457-8E93-842D161C5D6D.jpeg

Islander är alltså ett ihopplock av delar från Long Island watch? På riktigt?
 
Gillar Marc och har följt honom sedan han startade. Äger tyvärr ingen Islander själv men gillar ändå det han gör, sen får man väl tycka vad man vill om designen på hans byggen. Den diskussionen stöts och blöts ju ständigt i andra trådar 😉

Tycker den här är cool! Bra pris också.

Gillar din ISL-54 @Patric J! Lägg gärna ut lite fler bilder 😃
 
Gillar Marc och har följt honom sedan han startade. Äger tyvärr ingen Islander själv men gillar ändå det han gör, sen får man väl tycka vad man vill om designen på hans byggen. Den diskussionen stöts och blöts ju ständigt i andra trådar 😉

Tycker den här är cool! Bra pris också.

Gillar din ISL-54 @Patric J! Lägg gärna ut lite fler bilder 😃

Tack! Ja det är lite trist att det ofta blir moraldiskussioner om homager och modifierade klockor. Klockmärken som efterapar andra märken finns det många av. Och Seiko själv, liksom Certina, har ju modeller som tydligt är avsedda att likna Rolex. Som tur är kan vi välja, och jag hoppas denna tråd kan bli en tråd för de som gillar Islander.
Ska lägga ut fler bilder!
 
Du som moderator kan väl diktera en mall för hur man skriver ett inlägg utan att bjuda in till den typen av diskussion.

Känns som samma klick människor kommer och vevar i alla trådar där minsta utrymme ges för den typen av diskussion.
Sen när är det fel att diskutera på ett diskussionsforum
 
Trötta kopior är värdelösa för egen del, därav långt ifrån prisvärda/pengar i sjön. Beror på vilken måttskala du går efter.
Jag är likt dig inte förtjust i designstöld. Men bortser vi från designen så är klockorna prisvärda. Man får 200m WR, safirglas, keramisk vridning, verk från Seiko eller Citizen, helt okej boett och länk för under 3000kr.
 
Men dom är ju prisvärda med tanke på kvaliten?
Kvalitet? Definitionsfråga.

Men låt oss ponera att kvaliteten är bra: -fortfarande kvarstår faktum att klockan ser ut som en ihop-plockad reklamklocka med stulet formspråk från Seiko.

Därtill bör tilläggas: -om kvalitet i förhållande till pris är det enda som spelar roll, vad hindrar dig då från att börja köpa s.k. "tripple A-kopior" från kina. Många av dessa är idag "mycket klocka för pengarna" sett ur kvalitetssynvinkel.
 
Kvalitet? Definitionsfråga.

Men låt oss ponera att kvaliteten är bra: -fortfarande kvarstår faktum att klockan ser ut som en ihop-plockad reklamklocka med stulet formspråk från Seiko.

Därtill bör tilläggas: -om kvalitet i förhållande till pris är det enda som spelar roll, vad hindrar dig då från att börja köpa s.k. "tripple A-kopior" från kina. Många av dessa är idag "mycket klocka för pengarna" sett ur kvalitetssynvinkel.
Jag är som sagt inte förtjust i designstölden i sig, utan jag poängterar att kvaliten är bra för vad man betalar. Jag har ägt två stycken Islanders och sålde dom just pga desginen.
 
Jag är likt dig inte förtjust i designstöld. Men bortser vi från designen så är klockorna prisvärda. Man får 200m WR, safirglas, keramisk vridning, verk från Seiko eller Citizen, helt okej boett och länk för under 3000kr.
Det är skillnad på "keramik" och keramik. Vad gäller WR är det också en definitionsfråga utifrån hur man testar och vad man har för marginaler.
 
Beror på vem du frågar, pengar i sjön enligt mig.

Jag tror nog alla här på ks har ett antal märken som vi tycker är pengar i sjön.
Merparten av oss väljer dock att låta bli att gå in i respektive märkestråd och påpeka det faktumet.

Så långt jag kan se var ämnet för tråden:
"Har du nån Islanderklocka? Vad tycker du om den? Lägg gärna ut en bild!"
Till och med jag som är Norsk fattar innebörden av de orden.
Svårt att tro att moderator och andra med lång erfarenhet här på forumet inte har samma förmågan...
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp