• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC 1832 vs IWC 3521

ap121

Breitling
Tja gänget!
Har gått o kärat ner mig i modellen IWC 1832, är det någon här som har känt på en klocka av den modellen någon gång? Har länge haft min Royal Oak 15300 och även tidigare en Patek 5711, älskar Gérald Gentas design och vill nu gå vidare med något nytt.
Undrar också om någon har koll på skillnaden mellan IWC 1832 och IWC 3521?
Tacksam för alla svar jag kan få :)!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tja gänget!
Har gått o kärat ner mig i modellen IWC 1832, är det någon här som har känt på en klocka av den modellen någon gång? Har länge haft min Royal Oak 15300 och även tidigare en Patek 5711, älskar Gérald Gentas design och vill nu gå vidare med något nytt.
Undrar också om någon har koll på skillnaden mellan IWC 1832 och IWC 3521?
Tacksam för alla svar jag kan få :)!
Hej
Jag har känt på en 1832, tycker de är väldigt fina, har gått ngn enstaka på Kaplans och jag vill minnas att det gått en i guld också(?)
Jag vet faktiskt inte skillnaden, om det inte var så att den andra är quartz? Gedigen klocka som kanske har små mått men upplevs bra på handleden.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tja gänget!
Har gått o kärat ner mig i modellen IWC 1832, är det någon här som har känt på en klocka av den modellen någon gång? Har länge haft min Royal Oak 15300 och även tidigare en Patek 5711, älskar Gérald Gentas design och vill nu gå vidare med något nytt.
Undrar också om någon har koll på skillnaden mellan IWC 1832 och IWC 3521?
Tacksam för alla svar jag kan få :)!
Här kan du läsa en del matnyttigt; http://www.frizzellweb.com/larry/ingenieur/Ingenieur4.html
3521 är tydligen en senare version där urverket (inte kvarts @Zacke) är bytt och baserat på ett Jaeger LeCoultre ebauché.

Gissa vilken Ingenieur som är ref 1832 (aka Jumbo..)?
home_5726251.jpg
 
Senast ändrad:

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:

idagtisdag

Cartier
Att IWC slutade med Genta designen på Ingenieur-linjen måste ha varit klockbranschens sämsta beslut på länge, samtidigt går Nautilusen och APRO som raketer!
 
Topp