• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad IWC 3239

DiscoPapa

Guld
2-Faktor
Pris
43000
Returpolicy
48h oavsett anledning förutsatt att klockan kommer tillbaks i samma skick som vid försäljningstillfället
Bilder Skickat
  1. Ja
96DCF752-CFBE-4782-9416-D1F4DE3AB64F.jpeg
648122A4-5F2C-4326-8B01-026959EB45C0.jpeg
33858560_Unknown.JPG
33858576_Unknown.JPG
33858592_Unknown.JPG
33858608_Unknown.JPG
33858624_Unknown.JPG
33858640_Unknown.JPG
33858672_Unknown.JPG
33858704_Unknown.JPG

Då var det dags att släppa min Ingy. Klockan har verkligen varit en ögonöppnare vad gäller Gerald Genta men är tyvärr lite för ny och fräsch då jag uppskattar äldre saker mer.

Inköpt 2/8-2018 av en tysk handlare. Ostämplat cert men med 1 års överförbar garanti från handlaren till nästa ägare från och med mitt inköpsdatum.

Handlaren hade inte koll på produktionsår så fick ta hjälp av den eminente urmakaren @Echo Delta för att spåra serienumret. Enligt honom kompletterades den i Schaffhausen 14/1-2016 och levererades till en AD i Paris den 2/2-2016.

Boetten är i kanonskick. Länken lika så. Finns spår av mindre hairlines som jag först uppfattade när det var dags att fotografera. En av de extra länkbitarna har fått sig en lite kraftigare swirl som syns på foto.

Håller tiden bra och fin power reserve. Kan göra tester om så önskas.

Klockan levereras med box, ostämplat certifikat, instruktionsbok, garantibok, länkverktyg, kvitto/garantibevis (från handlaren) samt extra länkar.

Eventuellt byte mot något med plexi större än 39 mm. Bara att testa mig.

Finns i Stockholmsområdet för F2F kan annars skickas med värdefrakt som jag står för.

Betalning via Swish.

Returrätt oavsett anledning inom 48 timmar förutsatt att klockan kommer tillbaks i samma skick som vid försäljningstillfället. Köparen står för eventuella fraktkostnader vid retur.

Referenser:
https://klocksnack.se/threads/discopapa-klocknooben.54371/

Referens: IW323902
År: 2016
Urverk: IWC 30110
PR: 42 h
Storlek: 40 mm
Tjocklek: 10 mm
Urtavla: Svart
WR: 120 meter
Listpris: 62 500 SEK

Hodinkee review: https://www.hodinkee.com/articles/introducing-the-iwc-ingenieur-automatic-40mm

Tack KS för ett kanonforum och annonsplats!

Tillbaka
Topp