• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt IWC Event på Nymans UR 1851

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
På Torsdag den 31/5 visar @Nymans Ur 1851 och IWC sin 150-års kollektion på Biblioteksgatan 1.
Champagne och snittar kommer att serveras och Klocksnack har 15 platser så först till kvarn.
Anmälan till KS Admin med namn och telefonnummer.


Tack till IWC & Nymans UR 1851


Screen Shot 2018-05-28 at 09.23.01.png
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Varje gång sådana är trevliga saker dyker upp så blir man lite mer sugen att flytta upp till sthlm..
 

klevis

Omega
2-Faktor
Ett fantastiskt trevligt event!

Med en riktigt intressant presenation från IWC om deras historia och historierna bakom deras mest kända serier.

Bland annat om en av mina personliga favoriter ref. 666.
DSC06522_edited.jpg

Samt om klockan som räddade IWC undan quartz krisen.
DSC06523_edited.jpg

Sedan större delen av nya kollektionen (ursäkta dålig fokus på bakre raden och därmed en av de stora nyheterna)
DSC06516_edited.jpg


Så jag lägger in en lånad bild här:
1639373.png.transform.buying-options_watch_1000.jpeg


Sedan några klockprovningar:
DSC06526_edited.jpg
DSC06525_edited.jpg
DSC06524_edited.jpg


Tack för eventet och trevligt att ses!
/K
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Tack till IWC, @Nymans Ur 1851 , @hook och @leben för ett trevligt event.

Största behållningen - klickljudet när minut och timme slog om... :woot::woot::woot:

20180531_205425.jpg


Pallwebern dessvärre lite i största laget (för mig) - tur att det även finns lite mindre modeller bland jubileumsmodellerna. Riktigt snyggt och propert med de lackade tavlorna... :pompus::cigar::pompus:

20180531_205515.jpg
 
Senast ändrad:
Topp