• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Behövs lite fler äldre IWC i tråden, tycker jag. Cal 8531, pellaton-automat.

IMG_0913.jpeg

IMG_0924.jpeg

IMG_0918.jpeg

Någon som har koll på om det finns något gummi till nya ingenieur 40?
Vet att delugs ev hade något på gång, men inte sett något färdigt än.

Har en PD by IWC som jag skulle vilja se om den fungerar, problemet är att det inte satt något batteri i den och jag kan verkligen inte hitta något på nätet om vilket batteri det ska vara. Någon här på forumet som har koll?

Bilagor

• 1000048140.jpg
    1000048140.jpg
    344.3 KB · Visningar: 5
Tack! Den kommer vara till salu när jag vet att den fungerar och jag fått rengjort den osv :)
Lämna in den och få med kvitto, annars är det inte så mycket värt om du planerar att sälja. Den modellen har en kronograf som IWC bör titta på vid service. Batteribyte kan fler göra. Håll koll på att kronografen funkar efter batteribyte om du gör det billigare, annars har de inte synkat alt behöver du be om service på kronografen.

Edit: jag har en sådan själv

Lämna in den och få med kvitto, annars är det inte så mycket värt om du planerar att sälja. Den modellen har en kronograf som IWC bör titta på vid service. Batteribyte kan fler göra. Håll koll på att kronografen funkar efter batteribyte om du gör det billigare, annars har de inte synkat alt behöver du be om service på kronografen.

Edit: jag har en sådan själv

Ja, först vill jag ha i batteri, sen ska jag kolla om den går som den ska. Om inte så ska jag serva den.
Har du koll på vilket batteri det är?

Ja, först vill jag ha i batteri, sen ska jag kolla om den går som den ska. Om inte så ska jag serva den.
Har du koll på vilket batteri det är?
Jag lämnade in den, har det nedskrivet men inte framför mig. Googlade och fick upp denna länk, där det finns en bild på batteriet på sista bilden.

Jag lämnade in den, har det nedskrivet men inte framför mig. Googlade och fick upp denna länk, där det finns en bild på batteriet på sista bilden.

Grymt! stort tack! Har en uppsjö med storlekar, men den saknade jag!

Tillbaka
Topp