• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC ställa in datumet mellan 8 och 2

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror det gäller alla.. Jag vrider alltid klockan till halvsju,halvåtta på morgonen innan jag pillrar med datumet..
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Tror att precis som ricvin påpekar så gäller det alla med datum och liknande komplikationer då kugghjulen är i rörelse och inget pill ska ske ; )
Tex jaeger fullcalender med månfas har ännu fler krav.
Datumet får inte ställas mellan 2030 och 0330
Månfasen får inte ställas mellan 1200 och 1600.
Visarna får inte ställas motsols kan ju tilläggas.
Mycke att hålla reda på ; )
 

Aron

Omega
Saknas qickset kan man ju på de flesta bara vrida fram så den växlar datum och sen vrida tillbaka några timmar, sen vrida fram så den växlar igen osv.
Jag brukar alltid ställa datumet på gårdagens datum och sen vrida fram tiden tills den växlar över och sen då fortsätta till den tid som det ska vara, då vet man ju att den står rätt så den inte byter datum kl 12 på dagen
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aron skrev:
Jag brukar alltid ställa datumet på gårdagens datum och sen vrida fram tiden tills den växlar över och sen då fortsätta till den tid som det ska vara, då vet man ju att den står rätt så den inte byter datum kl 12 på dagen

Precis så gör jag också alltid.
 
Topp