• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC Tourb Ltd

DrDre

Diamant
IWC har släppt en rasande snygg handjagad Touibillon.

488x-1.jpg

-999x-999.gif

För info kolla här: http://www.bloomberg.com/news/artic...ium=social&cmpid==socialflow-twitter-business

Njä, inte så snygg.

Men antracitfärgade index/visare på silverfärgad urtavla och guldboett är snyggt. Tror att den enda andra Portugismodellen som har detta i nuläget är en limited boutique edition perpetual calendar för taiwan;

IW503306-01.jpg

articleimage_552317.jpg

Jag antar att Tourbillonen inte är 60-sekunders? Hade väl varit smartare att använda den i sig självt som sekundvisaren isåfall. Om man ändå vill ha subsekund, sätt den kl.3 så det blir symmetriskt i alla fall.

Jag antar att Tourbillonen inte är 60-sekunders? Hade väl varit smartare att använda den i sig självt som sekundvisaren isåfall. Om man ändå vill ha subsekund, sätt den kl.3 så det blir symmetriskt i alla fall.

Sekundvisaren vid 3 och toub:en vid 9 hade nog blivit ännu bättre. Skulle bygga vidare på samma design som den första generationens cal 5xxx (som inte heller hade ngt datum). Centrumsekund på en Portugis skulle nog inte bli riktigt rätt.

2000+Portuguese+Automatic+Calibre+5000.jpg

Sekundvisaren vid 3 och toub:en vid 9 hade nog blivit ännu bättre. Skulle bygga vidare på samma design som den första generationens cal 5xxx (som inte heller hade ngt datum). Centrumsekund på en Portugis skulle nog inte bli riktigt rätt.

2000+Portuguese+Automatic+Calibre+5000.jpg
Det var det jag menade. Antingen att ha symmetriskt med Tourbillonen vid 9 och subsekund vid 3, eller att ha enbart Tourbillon vid 6.

Tillbaka
Topp