• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC vs Panerai

Blir lite sugen på den här trots allt...hur är den att bära? 14mm tjock, hur funkar det med manschetterna på skjortan? Jag är trött på att klockan fastnar ute med en skrynklad manschett och vill inte heller ha den fastnitad under en manschett med "klockbula"...
Chronographen är 2mm tunnare, men då utan inhouse och därför utan ett vackert baksidesfönster att njuta av.

Hade deras IWCs pilotchrono för några år sedan. Den var 14,7 mm hög enligt specifikationerna och den var enormt bökig att ha med knäppta manschetter. Ganska irriterande faktiskt. I övrigt var det en härlig klocka.

Gillar IWC, men den Paneraien var tokigt fin! Dessutom tycker jag IWCn är i största laget (både i absoluta termer och relativt modellen). Mitt val skulle lätt bli Panerai av de två!

IWCn är snygg och om det inte vart för att den är så stor så skulle jag välja den framför Panerai. Men kan du bära upp IWCn utan att det ser larvigt ut så kör på den tycker jag.

Så, då en bild med portugisen på min arm.
Vad sägs?

image.jpg
image.jpg

Fasen vet om jag kan det...När jag bytte från min 40mm Sub där tavlan är kanske 30mm så kändes tavlan på portugisen stooor...Men vacker :)

Tycker den sitter bra, gillar lite större klockor. Hm av nyfikenhet vad har du för omkrets på handleden?

Tänk på att det inte bara är omkretsen som räknas. Handens storlek gör skillnad på hur klockan ser ut på handleden, samtidigt som formen på armen ger ett intryck!

Jag hoppar in och är av åsikten att Panerai kommer se ännu bättre ut ur storleks synpunkt!

Den stora tavlan och avsaknaden av bezel på 5001 gör att den ser gigantisk ut!

Tex Aqua terra lider av samma problem 42mm känns otroligt mycket större på armen än vad det låter på pappret.

Tillbaka
Topp