• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWD kvartsdykare

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
450
Returpolicy
Om den avviker från beskrivningen. Ej retur vid f2f.
Bilder Skickat
  1. Ja
IWD Black Star Professional 200M.
Trevlig sommarbeater i samma boett som Poseidon levererat till marinen med annan bezel. Den här och liknande modeller från samma tillverkare har sålts under en mängd varumärken, Divex, Poseidon, Beuchat, osv osv. IWD verkar höra till de ovanligare exemplen. Både (mineral-)glas och boett har en del repor. Den har ett par dings som jag försökt fånga på bilderna. Diametern är strax under 44 mm men den bär inte gigantiskt stort tycker jag. Förmodligen för att vridringen är 40 mm och tjockleken är strax under 11 mm. Den är lite mindre än 49 mm hög. 22 mm melllan bandhornen. Batteri bytt för några veckor sedan men den har inte fått täthetsservice eller blivit provtryckt i min ägo. Går som en kvarts ska och växlar datum vid 12. Vridringen roterar endast moturs, som sig bör, med distinkta klick. Möjligen att den rör sig lite lätt. Vet inte hur gammal den är men lumen antyder att den har några år på nacken. I synnerhet visarna lyser dåligt. Säljes "head only" så bandet på bilderna ingår ej.
Pris: 450 kr plus valfri frakt.
F2f i Stockholm går bra.
Byter gärna mot vintageband / -gummi / -länk. Även ett 20 mm vitt Hirsch Pure i längd medium är intressant som bytesobjekt.
PM:a gärna med frågor och funderingar!
Tack till KS för möjligheten att annonsera!
cvbZtJK.jpg

QujVPEg.jpg

Po4NYj4.jpg

QZxmvsS.jpg

7FxhHZE.jpg
 
Senast ändrad:
Topp