• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jack i safirglaset

bengdoktor

Breitling
Upptäckte precis något som onekligen ser ut som ett jack. Syns och känns tydligt om man drar nageln över jacket.

Stör mig lite, kan man göra något enklare åt det än att byta hela glaset?

Kolla under 50-markeringen.

b181472.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Bara att acceptera eller byta.. Den där går inte att åtgärda. Några tusen får du räkna med om du vill byta.. Safir är inte billiga tyvärr..
 

Norra

Panerai
Lev med det så blir det billigare, och du känner igen din ifall du någon gång skulle doppa armen i ett hav av fake-Rolexar som skulle fastna runt din arm.. då vet du vilken som är din ;)
 

bengdoktor

Breitling
Ok ja så farligt är det väl inte. Om jag byter glaset kan jag svära på att jag får till ett nytt jack strax därefter.

Den ska levas länge med. Är inne på min andra dag med den på armen, köpte den av Peter på Diamond invest i tisdags. Bra kille.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ok ja så farligt är det väl inte. Om jag byter glaset kan jag svära på att jag får till ett nytt jack strax därefter.

Den ska levas länge med. Är inne på min andra dag med den på armen, köpte den av Peter på Diamond invest i tisdags. Bra kille.
Dag två, och du har redan jackat glaset? Undrar vad som händer på dag tio :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Upptäckte precis något som onekligen ser ut som ett jack. Syns och känns tydligt om man drar nageln över jacket.

Stör mig lite, kan man göra något enklare åt det än att byta hela glaset?

Kolla under 50-markeringen.

b181472.jpg

Äh, lite trist visst! Men det blir fler märken. Byt vid service om du vill ha den som ny.
 
Topp