• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre Diving Alarm Navy Seals

Chrisse

Patek
2-Faktor
Artikelnummer: 183T470/670/770
Beskrivning: Limited Edition, 1500 exemplar
Urverk: Jaeger LeCoultre in-house 956 med 23 juveler, 28800 vph
Boett: Titan
Urtavla: Svart/Grå
Glas: Sapphire Ar insida
Armband: 470 läder, 670 gummi, 770 gummibelagd metallänk
Mått: 44x16 mm
Vattentät till: 300 meter

Vill inte kalla detta en recension, då det mest kommer vara lite reflektioner och bilder.
Men då det inte är en dussinklocka kan det vara skoj med lite info och bilder.

Jag fastande för denna helt enkelt för den är tuff. Det är en rejäl klocka, 44x16mm, boettformen gör att den känns extra stor, dock ser den inte så brutal ut om man ser den på någon annan, då ser den normal ut.
Boetten i titan väger ju ganska lätt, men i helhet tom på gummi känns den ändå rejäl vad gäller vikten.

JLC som märke behöver knappas någon närmare presentation, när det gäller kvalitets och lyxklockor ligger de där uppe.

Modellen jag bär har en lillebror, 42mm, utan alarm. Den känns och ser lite liten ut, då en dykare av denna modell tycker jag skall vara lite större, likaså gör den extra kronan som sköter bla. alarmet att klockan ser större ut.

Jag har burit klockan nästan uteslutande på gummit, åter för den är helt enkelt tuffare på gummi. Den har tjänat som "beater", och klarar alla situationer med bravur. Kronorna är belagda med en hård gummiblandning, dels för greppvänlighet men också för de skall klara tuffa tag. Bezel, ringen, är keramisk och står sig fint mot misshandel.
Till klockan har jag också "länken" belagd med svart gummi, denna känns inte alls rätt utseendemässigt, men bär behagligare än dykar-gummit.

Några snabba + och -

+ Stadig, tål det mesta
+ Den har hög coolhetsfaktor, snygg? Den är iaf "tuff"
+Titan i kombination med svarta detaljer som bezel och kronor passa perfekt

- Vassa/skarpa kanter, bezelringen och lume-triangeln, fastnar lätt i kläder
- Då den bygger 16mm och har skarpa kanter, funkar den inte till ex tighta skjortor
- Styvt gummi trots "inkört", kunde vara mer följsamt

Lite bilder och kommentarer:

Övre kronan, i innersta läge drar du upp larmet, ut ett hack för att ställa larmet och ställer även datum med denna




Glaset är Ar-täckt på insidan, såsom sig bör på dykare. Se även lume på visare och index, de är väldigt jämt applicerade (förutom larm-pluppen som ser lite ojämn ut)









Bakboetten har ju såklart JLC's 1000 timmars sigill och lite annat smått och gott inskriptat




Gummit som sitter på nu är tjockt och styvt, väl på armen tänker man inte på det, men känns när man tar på/av den.





Några översiktsbilder






Handledsskott




Handledsskott med mobilen, ser inte såå förskräckligt stort ut




Referensbilder med 44mm Panna





Och till sist en länk till hur larmet låter, då nedsänkt i ett akvarium :rolleyes:

https://klocksnack.se/threads/det-vetenskapliga-experiment-ni-alla-väntat-på.11716/
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tack för de trevliga bilderna. En som du säger riktigt cool klocka, skulle lätt kunna tänka mig att bli nått i Navy Seals bara för att få bära en sådan. Dina recensioner av dessa inte så vanliga ur uppskattas väldigt mycket.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Som sagt, kul att du satsar på lite ovanligare ur och kul att du bemödar dig att referera dem för oss. Det uppskattas mycket!

Fina bilder också!

Har dessa något att göra med Navy Seals på riktigt? Är JLC 'issued' hos sälarna?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Som sagt, kul att du satsar på lite ovanligare ur och kul att du bemödar dig att referera dem för oss. Det uppskattas mycket!

Fina bilder också!

Har dessa något att göra med Navy Seals på riktigt? Är JLC 'issued' hos sälarna?

Tack!

JLC har ju "tillsammans" med Navy Seals tagit fram dessa. Några utvalda Seals har fått bära dessa under övningar och haft synpunkter. En av dessa synpunkter var att de även ville ha en i 42mm, vilket kom året efter den jag har. (tänkte faktiskt skaffa även 42'an, mest för jag känner jag borde :) )

jlc_seals_2_lg.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack för en bra review!

Jag tänker mest på rena dressera och memovox samt guld när JL nämns!

Mycket intressant klocka!

Grattis till din JL!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Samma här, har tyvärr inte fått tag på någon att klämma på eftersom dom verkar vara ganska ovanliga:(
Precis.. Vet inte om jag gillar automatiska 42mm bättre, eller sämre.. 42mm känns som en vettigare storlek men för mycket man irriterar sig på, som ful chapter-ring, för små visare m.m. Jämförelse nedan. 44an med alarm är såå mycket snyggare & tooligare..

Fler bilder - http://forums.watchuseek.com/f419/added-2nd-jlc-mc-ns-alarm-737838.html
attachment.php
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Precis.. Vet inte om jag gillar automatiska 42mm bättre, eller sämre.. 42mm känns som en vettigare storlek men för mycket man irriterar sig på, som ful chapter-ring, för små visare m.m. Jämförelse nedan. 44an med alarm är såå mycket snyggare & tooligare..

Fler bilder - http://forums.watchuseek.com/f419/added-2nd-jlc-mc-ns-alarm-737838.html
attachment.php
Håller med dig, 44an är tyvärr i titan också vilket jag har svårt för. En kombo av dessa i stål på 42mm hade varit smultron
 
Artikelnummer: 183T470/670/770
Beskrivning: Limited Edition, 1500 exemplar
Urverk: Jaeger LeCoultre in-house 956 med 23 juveler, 28800 vph
Boett: Titan
Urtavla: Svart/Grå
Glas: Sapphire Ar insida
Armband: 470 läder, 670 gummi, 770 gummibelagd metallänk
Mått: 44x16 mm
Vattentät till: 300 meter

Vill inte kalla detta en recension, då det mest kommer vara lite reflektioner och bilder.
Men då det inte är en dussinklocka kan det vara skoj med lite info och bilder.

Jag fastande för denna helt enkelt för den är tuff. Det är en rejäl klocka, 44x16mm, boettformen gör att den känns extra stor, dock ser den inte så brutal ut om man ser den på någon annan, då ser den normal ut.
Boetten i titan väger ju ganska lätt, men i helhet tom på gummi känns den ändå rejäl vad gäller vikten.

JLC som märke behöver knappas någon närmare presentation, när det gäller kvalitets och lyxklockor ligger de där uppe.

Modellen jag bär har en lillebror, 42mm, utan alarm. Den känns och ser lite liten ut, då en dykare av denna modell tycker jag skall vara lite större, likaså gör den extra kronan som sköter bla. alarmet att klockan ser större ut.

Jag har burit klockan nästan uteslutande på gummit, åter för den är helt enkelt tuffare på gummi. Den har tjänat som "beater", och klarar alla situationer med bravur. Kronorna är belagda med en hård gummiblandning, dels för greppvänlighet men också för de skall klara tuffa tag. Bezel, ringen, är keramisk och står sig fint mot misshandel.
Till klockan har jag också "länken" belagd med svart gummi, denna känns inte alls rätt utseendemässigt, men bär behagligare än dykar-gummit.

Några snabba + och -

+ Stadig, tål det mesta
+ Den har hög coolhetsfaktor, snygg? Den är iaf "tuff"
+Titan i kombination med svarta detaljer som bezel och kronor passa perfekt

- Vassa/skarpa kanter, bezelringen och lume-triangeln, fastnar lätt i kläder
- Då den bygger 16mm och har skarpa kanter, funkar den inte till ex tighta skjortor
- Styvt gummi trots "inkört", kunde vara mer följsamt

Lite bilder och kommentarer:

Övre kronan, i innersta läge drar du upp larmet, ut ett hack för att ställa larmet och ställer även datum med denna




Glaset är Ar-täckt på insidan, såsom sig bör på dykare. Se även lume på visare och index, de är väldigt jämt applicerade (förutom larm-pluppen som ser lite ojämn ut)









Bakboetten har ju såklart JLC's 1000 timmars sigill och lite annat smått och gott inskriptat




Gummit som sitter på nu är tjockt och styvt, väl på armen tänker man inte på det, men känns när man tar på/av den.





Några översiktsbilder






Handledsskott




Handledsskott med mobilen, ser inte såå förskräckligt stort ut




Referensbilder med 44mm Panna





Och till sist en länk till hur larmet låter, då nedsänkt i ett akvarium :rolleyes:

https://klocksnack.se/threads/det-vetenskapliga-experiment-ni-alla-väntat-på.11716/
Otroligt fin klocka och bilderna är outstanding, tycker den överglänser panerai klockan. och känns som en perfekt storlek. its a keeper
 
Topp