• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre Master Hometime - information/recension

nissehult

Patek
2-Faktor
Skulle gärna se fler bilder på ditt ex där de olika banden syns bättre så att man kan uppleva skillnaden.
Nu har klockan kommit tillbaka och jag satte på det bruna bandet. Här är en mobil-bild från fredags-tråden. Det blir... "varmare" med ett brunt band mot en silver-tavla. Jag funderar på hur det skulle se ut med ett struts-band.

DSC_0078.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tänkte komplettera tråden med en annan version som jag precis hittat (på nätet...) Det är en begränsad upplaga som tillverkades till juveleraren Oeding-Erdels 100-årsjubileum 2006. Den tillverkades i 15 exemplar i rose-guld och har referensen "17T 24 E4".

Den är exklusiv, men bara så där lagom snygg...

ltded.PNG


ltdedcert.PNG
 

lejake

Omega
2-Faktor
Tror jag läst den här recensionen minst 1000ggr. Om och om igen. Till slut gick det inte längre att hålla sig, så ja...

ImageUploadedByTapatalk1427543196.495699.jpg


Blev den äldre varianten då jag blev lite förtjust i Jour/Nuit-tavlan.

I övrigt; finfin finish, perfekt storlek, en riktig keeper helt enkelt.

Åter igen, tack för grym recension!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tror jag läst den här recensionen minst 1000ggr. Om och om igen. Till slut gick det inte längre att hålla sig, så ja...

ImageUploadedByTapatalk1427543196.495699.jpg


Blev den äldre varianten då jag blev lite förtjust i Jour/Nuit-tavlan.

I övrigt; finfin finish, perfekt storlek, en riktig keeper helt enkelt.

Åter igen, tack för grym recension!
Vad kul, grattis. Jag blir nästan lite rörd att min recension kunde inspirera någon till denna grad. :)

Och Junior Mints i avataren... Smaskens. ;)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tackar!
Jätte trevlig recension och fina bilder! Jag trodde jag tackat för den tidigare, då jag också har läst den flera gånger, men jag måste ha missat det! Det åtgärdas nu, TACK!:)

Jag verkligen gillar JLC, och skall väl försöka inhandla en till mig själv snart. Jag har i sig fått för mig att jag inte tål stålet, så det måste bli ett annat material i boetten.

Jag letar efter en prisvärd.....:rolleyes:

Jag har den erfarenhet av JLC att de inte är lika "snabbsålda" som t.ex. Rolex, och därför kan priset sjunka mer för dem om man vill sälja fort.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Läste denna recension igen nu och du skriver verkligen kanonbra! En kul detalj som jag inte tänkt på förrän nu är att dag och natt på 24h-subtavlan har olika struktur, en riktigt cool detalj!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Läste denna recension igen nu och du skriver verkligen kanonbra! En kul detalj som jag inte tänkt på förrän nu är att dag och natt på 24h-subtavlan har olika struktur, en riktigt cool detalj!
He, he, smicker är kul... :happyhappy: Men tack @yonsson jag lägger ner tid för att få till det (jag fick läsa om den själv också). Du skall se mina powerpoints för kunder...

Tavlan är vacker. Vid första anblicken kan tavlan tyckas se lite tråkigt och trist ut rent färg- och strukturmässigt, men det finns små subtila detaljer, så som 24h-suben, som gör klockan till en smygande godbit. Hittar jag ett lämpligt band till den så finns det stor möjlighet att det blir min sommarklocka 2016. Ljusa tavlor och ljusa sommarkvällar hör liksom ihop.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
He, he, smicker är kul... :happyhappy: Men tack @yonsson jag lägger ner tid för att få till det (jag fick läsa om den själv också). Du skall se mina powerpoints för kunder...

Tavlan är vacker. Vid första anblicken kan tavlan tyckas se lite tråkigt och trist ut rent färg- och strukturmässigt, men det finns små subtila detaljer, så som 24h-suben, som gör klockan till en smygande godbit. Hittar jag ett lämpligt band till den så finns det stor möjlighet att det blir min sommarklocka 2016. Ljusa tavlor och ljusa sommarkvällar hör liksom ihop.
JL gör grymma tavlor! Min kronograf kan man ju tro är en tråkig svart/vit kronograf, men strukturen är grym och gör att den får helt olika utseenden beroende på hur ljuset faller. Det samma upplevde jag når jag provade JLC Master Calendar. Tavlan på den är lätt välvd och indexmarkeringarna ligger inte helt platt mot tavlan utan svävar lite i kanterna. Små små detaljer som gör stor skillnad. :)
 

DLWE

Breitling
Mycket bra och genomarbetad recension. Försökte bl.a. införskaffa en Master Control Hometime när jag var i Hongkong i höstas, men fick höra att JLC slutat tillverka dem. Jag ser dock nu att de finns med i JLCs katalog för 2015/2016, så den uppgiften verkar inte vara korrekt.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Vet att jag är sent ute..Men måste tacka dig för en riktigt välgjord recension! Om det inte blir en affär för mig med den nya Sjöö Sandström Royal Capital så är den här klockan det givna valet som ett substitut... Ända tråkiga är att läderband är så jäkla dyrt om man ska komplettera med JLC.
 
Topp