• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger LeCoultre

Isodor

Audemars
Tjäna!

Några fler än jag som tycker denna tillverkar har extremt mycket fint i sitt sortiment?

http://www.jaeger-lecoultre.com/SE/en/luxury-watches/home-page.html

Surfar runt på deras hemsida och tycker i princip allt skulle vara gångbart på min handled..

De verkar ha otroligt många urverk jämfört med andra tillverkare, och fina klockor med extrema komplikationer med som är inbäddande på ett snyggt och klassikt sätt..

Vad tycker ni själva?
Någon på forumet som sitter och trycker på någon riktigt fet JLC ? :)
 

Kson

Patek
2-Faktor
De är ju otroligt duktiga och gör fina ur, jag äger tyvärr ingen men hoppas att kunna köpa en om några år. Gillar deras kostymare mer än deras dykare. Har för mig att någon på ks sa att andrahandsvärde inte är så bra men är inte säker på det..
 

mikklos

Omega
2-Faktor
Instämmer! Har alltid undrat varför många på svenska klockforum är, åtminstone till synes, så kyligt inställda till JLC.

Personligen känner jag ett sug för Master Memovox och nya MUT 39 Moonphase som båda går att få till ett relativt överkomligt begagnatpris.

Problemet är väl att de är så sällsynta på den svenska begagnatmarknaden. Och därmed svarade jag kanske på frågeställningen i första stycket?

Någon som har tips på var det går att hitta dessa modeller, förutom Chrono24 då? Och vi snackar fortfarande andrahand.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Håller med! Ultra thin är grym!

Slänger in lite bilder som jag tog från div. forum.
862489d1351563432-jlc-ultra-thin-moon-39-casual-piece-1000w.jpg
862490d1351563454-jlc-ultra-thin-moon-39-casual-piece-mutmoon393.jpg
JLC-2011-Debuts023.jpg
1317286126G110611-jlc-01-1.jpg
312x292.png
DSC_3478.jpg
1793_1934_jaeger_lecoultre__1362520.jpg
312x292.png

MUTMoon6.jpg
 

fredrik

Omega
Har och har haft en del JLC och det är fantastiska klockor. Men de tar alltid tid att flippa. Så om man tröttnar eller vill omsätta till pengar snabbt skall man nog välja något annat tror jag.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
För mig är en Jaeger främst ett dressur som man köper för att behålla tills någon plockar den av en rumstempererad handled. Klassisk...och exklusiv. Gillar.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En av mina favoritmärken, tillsammans med Rolex och IWC. Med tanke på att dom har gjort många verk till Patek Philippe så tycker även jag att dom borde få mer cred.
 

SJ Smythe

Cartier
Tycker Ultra Thin Moon är näst intill fulländad om det inte vore för en sak, storleken. När jag provat den känns den aningen stor för sin typ, skulle passa bättre med ett par mm mindre om jag fick välja. Vete fan om jag inte sparat för ett köp om det inte vore för det, så på ett sätt kanske det är tur.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tycker Ultra Thin Moon är näst intill fulländad om det inte vore för en sak, storleken. När jag provat den känns den aningen stor för sin typ, skulle passa bättre med ett par mm mindre om jag fick välja. Vete fan om jag inte sparat för ett köp om det inte vore för det, så på ett sätt kanske det är tur.

Inga problem, lämna den till mig så kör jag den ett par varv med skipmaskinen bara och sedan cape codar den till perfektion...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tycker Ultra Thin Moon är näst intill fulländad om det inte vore för en sak, storleken. När jag provat den känns den aningen stor för sin typ, skulle passa bättre med ett par mm mindre om jag fick välja. Vete fan om jag inte sparat för ett köp om det inte vore för det, så på ett sätt kanske det är tur.

Har för mig att den finns i 37 också, dock utan månfas då? Jag kanske minns fel...
 

Isodor

Audemars
Har för mig att den finns i 37 också, dock utan månfas då? Jag kanske minns fel...

38 Är den vanliga sunbursttavlan med siffror vid 12,3,6,9. 39mm är moon, 40mm är sekundvisare nedtill, och sen har de nyligen släppt en 40 mm där det endast står "automatique" på tavlan och är otroligt Clean (utan siffror också, vilket är snyggast)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag hade absolut inte tackat nek till en deep sea chronograph även om namnet är ganska fjantigt :p får bli ett framtida projekt om inte en fin 5513 går före. Tills dess får mästerkompressorn göra jobbet:

RJKbM4J.jpg


Andrahandsvärdet är väl ganska dåligt överlag men efter dom gjort sitt stora tapp från att vara nya så tycker jag att de håller sig ganska bra
 

max

Dancing Queen
Skärp er, här ser man klart och tydligt vilka djup den klarar...
Det va ju just det, han har världens dykarutrustning men vågar inte gå mer än 30cm under vattenytan för att klockan riskerar att explodera alternativt implodera :drowning:

Att döpa en klocka med wr 100m till deep sea kan ju inte anses som annat än ett skämt.
...skulle ändå vilja ha en :)
 

max

Dancing Queen
Hotellpoolsdykning bör ej underskattas
Nej, men om man skall skämta bör man göra det ordentligt. Hade de döpt den till Deep pool chronograph så hade det blivit en stenhård kultklocka och samtidigt retats med alla larviga vattendjup där ingen frisk människa med självbevarelsedrift ens funderar på att vistas :)
 
Topp