Ser inte ut som emalj. Kanske en sk emaljfärg som inte är emalj.
Kan inte se på bilden att det inte är det. Det är vad de uppger. Kanske ljuger de.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser inte ut som emalj. Kanske en sk emaljfärg som inte är emalj.
Saker pa det?Inte pläterade? Lär de vara även om de glömde skriva vilken metall de lagt på dem.
Du krankt? Han anvande ju DITT slaktnamn!Idag känner jag mig modern, jag är kränkt!
Ngn har med berått och och en ”story” om en äldre släkting startat ett ”svenskt” klockmärke med mitt släktnamn som dragplåster.
Hade de bara haft lite personlighet och ”panache” hade det varit helt ok men detta är bland det mest slätstrukna jag sett på denna sida nyår och då menar jag inte 2021 utan 2010![]()
Swedish Watch Brand | Swiss Made | Automatic Movment | Lindskog Sweden
Discover The New Legacy Automatic 40 Series From Lindskog Sweden. Swedish Brand with Swiss Made Quality Materials and Precision.www.lindskogsweden.com
Varför gör man sig ens besväret ?
Mvh
Ola G
Fast jag tycker det är lite roligt med emaljtavla. Alltid något.
Nej, det är inget direkt fel på den. Som sagt lite slätstruken design (på gott och ont) och baserat på det ett lite för högt pris (men inte skojaraktigt dyrt eller lögner av typen "förr 30 tkr nu bara 10tkr"). Personligen tycker jag att man kan hitta ngt lite roligare för ett lite lägre pris i form av tex Chris Ward, Timefactors mfl inom microsegmentet eller t.ex. Certina, Tissot eller Hamilton bland de massproducurade.
Kostar typ inget, så skulle säga det är väldigt osannolikt att det är något annat än guld.Saker pa det?
Fargen ar ju guld.....sa det kan val vara massing eller vilken gulaktig metallegering som helst.
Visst kan de givetvis vara guldplaterade ocksa. Men en sadan detalj tror jag inte Terrence hade missat att uttryckligen skriva ut.
Det fulaste är väl ändå ”Sweden”. Otroligt tröttsamt.Jävla fult med Lindskog på tavlan i alla fall, många som vill ha med efternamnet på sin klocka tydligen.
Men det kostar anda mer att ha guldplaterat an att inte ha det.Kostar typ inget, så skulle säga det är väldigt osannolikt att det är något annat än guld.
Hej,100m WR, skruvad krona, safirglas och ETA 2824-2 är väl ändå inte skräp? Klockorna är dock fula som stryk och överprisat, ja.
@Marcels.se ni säljer dessa klockor, vet ni hur företaget fått tag i ETA verk?