• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag kan ta hem en Rolex till dig...

N.Bathes

Cartier
Har tyckt det var synd att man bor så långt ifrån en Rolex AD sedan Carlssons ur i Helsingborg lades ner... Har 20 mil drygt och det är lite långt när man vill åka och kolla lite då och då ju mm. Testa en klocka hur den känns på handleden mm.

Men iallafall så körde jag till Helsingborg/Väla för att kolla lite och samtidigt kolla på omega/IWC mm
Gick in i butiken och frågade fast jag visste Att dom ej säljer Rolex.... (Synd dom kunde ju börjat nu när Carlssons inte finns mer?)
Ni har inte Rolex, sa jag...
Då sa säljaren vi kan ta hem en till dig!!!
Jag sa att jag var intresserad av en DSSD blue
Han gick och ringde
Kom tillbaka
Sa att det är minst 6 månader väntetid och valutan kan gå upp så klockan kan lätt bli mycket dyrare när du ska betala den vid hämtning....
Men jag tycker att lägger man handpenning så är klockan köpt och man skall inte behöva riskera ett prispålägg? Tänk om man beställde en bil med viss leverans tid och r du hämtar ut den säger säljare
Jaha det blir 27000:- extra pga valutan.
Och sen blir det väl krångel med annat när man inte köper från "Riktig" Rolex butik....
Han snackade mycket om Att Omega 9300 verket var bättre osv och jag fick två omega klockor för samma pris som Rollen. men det är ju Rolex jag vill ha... Sa jag- Grrr....
Säljer dom inte Märket skall man nog inte köpa där?
Nej
Nog bättre ta flyget upp till Rob?....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Din handpenning är ju bara för att bokningen ska vara seriös. Vad klockan sedan kostar beror ju på vad listpriset är när klockan är i butik. Inte direkt konstigt i och med att du inte köper klockan utan bara lägger handpenning.
 

N.Bathes

Cartier
Din handpenning är ju bara för att bokningen ska vara seriös. Vad klockan sedan kostar beror ju på vad listpriset är när klockan är i butik. Inte direkt konstigt i och med att du inte köper klockan utan bara lägger handpenning.
Betalar gärna listpriset MEN saken var att han sa att sen när du hämtar klockan och betalar resten så kan det vara så att klockan är mycket dyrare....
Man känner ju inte för att få ett pris idag, men sen när man hämtar den så vill han ha tex 10000:- extra?? Pga valutan.
Man vill ju veta vad priset är...
 

BCKSTRM

Rolex
En liten notis bara. SEK får nog anses undervärderad pga att riksbanken köttat på med räntevapnet senaste året. Nu går inflationen upp, vilket kan innebära 1: Riksbanken är nöjd och glad och SEK stiger = import blir billigare eller 2: SEK stiger och Riksbanken ballar ur och pressar ner den igen = Import stannar på samma nivå och kanske något dyrare.

Att SEK ska sjunka (= dyrare import) rejält på 6 månder är dock ganska otroligt, även om det såklart kan hända.

Men det är såklart lättare att gå till Rob eller Kroons ;) Då kan du ju passa på att tajma in en GTG!
 

Biffbert

Cartier
Betalar gärna listpriset MEN saken var att han sa att sen när du hämtar klockan och betalar resten så kan det vara så att klockan är mycket dyrare....
Man känner ju inte för att få ett pris idag, men sen när man hämtar den så vill han ha tex 10000:- extra?? Pga valutan.
Man vill ju veta vad priset är...
Förstår dig, det förstör syftet med att betala i förskott lite, tror ju inte direkt att du får pengar tillbaka om valutan skulle utvecklas till din fördel heller
 

Markushan

Omega
Art Metall i Helsingborg som ligger på Kullagatan har börjat sälja lite Rolex, Dock ej som AD. Han är väldigt trevlig och har båda nya och vintage Rolex.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Betalar gärna listpriset MEN saken var att han sa att sen när du hämtar klockan och betalar resten så kan det vara så att klockan är mycket dyrare....
Man känner ju inte för att få ett pris idag, men sen när man hämtar den så vill han ha tex 10000:- extra?? Pga valutan.
Man vill ju veta vad priset är...
Du får väl ringa en AD och köpa på distans då, det finns säkert medlemmar som kan hjälpa dig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beställ en klocka för 105000:-
Sen när du hämtar den så säger han
Det blev 118000 istället
Jag har köpt endel bilar nya
Och alltid vetat priset fast att dom skickas fr tyskland och är på rullbandet
Skillnaden är såklart att inte bilbranschen höjer priser på befintliga modeller.
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Då är iofs priset spikat. I euro. Om samma gäller här fast i CHF så får man acceptera det. Om priset bara kan gå upp är det oacceptabelt.
Så var det hos ROB för mig i våras. Handpenning - 3 månaders lev.tid - Sista justering mot CHF - Pröjsa och njut.
Man kan kanske få ett fastpris direkt men då borde AD lägga in en riskpeng i priset som man får betala oavsett upp eller nedgång.
Men då får man nog tala med Shefen om de jobbar så.
Det är som att anlita en entreprenör; På löpande räkning - Du betalar timmarna och materialet vad det kostar.
Till fast pris - Entreprenören lägger in en riskpeng i priset som du får betala oavsett.
Men som du säger @Starship att priset bara kan gå upp är oacceptabelt!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
På Rob så kan man betala hela beloppet, så slipper man oroa sig över prishöjningar. Står på kvittot.
Känns dock drygt att ligga ute med så mycket pengar...
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Eller så köper du bara den som är till salu här på forumet? Helt orimligt att göra något annat i min mening, nu när det finns en exakt sån till salu i nyskick, för tillfället 8k billigare än listpris...
 

tictac62

Cartier
Ingen som har kollat med klarlund i Köpenhamn, dom har varit störst i Norden på Rolex, står det på deras hemsida, jag hade en kontakt med en urmakare hos dom men han har gått i pension, annars har dom varit trevliga och visat klockor när vi varit där, en kompis köpte klocka när jag var och hälsa på honom, han jobbar Köpenhamn, men bor i Sverige. Han fick bra pris, deras utbud är stort, varit mycket klockor i lager.
 

kalufsen

Panerai
Betalar gärna listpriset MEN saken var att han sa att sen när du hämtar klockan och betalar resten så kan det vara så att klockan är mycket dyrare....
Man känner ju inte för att få ett pris idag, men sen när man hämtar den så vill han ha tex 10000:- extra?? Pga valutan.
Man vill ju veta vad priset är...
När jag köpte min 116610 så la jag undan den en vecka innan prishöjning, (bor i stockholm men bilade ner till GOT helgen därpå), jag betalade listpris, hade inte lagt någon handpenning utan de litade på mitt ord. När jag kom till butiken var den tömd på klockor pga just prishöjningen dock behövde jag inte betala det nya priset :)
 
Topp