• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag måste ha slagit i mitt huvud ordentligt och vaknat upp...

acce1999

Patek
2-Faktor
Oroa dig inte. Man blir inte en watch idiot savant, bara för att man kollar bilder på vintage...

... men du närmar dig, när du kan argumentera för ett byte av bussningar till juveler, på ett sjutton stenars (juvelers) Rolex kaliber 1520. Jag menar, vem f-n vill riskera overbanking på grund av slitna bussningar och ett allt för aktivt användande av klockan? Nästan lika bra att skippa en vintage 5513, bara för att den sålts i USA och hade färre juveler i verket...

:)

A

P.S. Enjoy the ride!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det där var väldigt väl formulerat! Jag har inte själv formulerat den tanken, men det är precis så. Man gör all möjlig research och sedan slår man till och förpassas till skolpojken som försiktigt visar upp sitt fynd och väntar på domen..:)
Men du, se upp för de nyfrälsta och vanligen självutnämnda "experterna": De som inte har insett att de ännu inte är experter... utan fortfarande nybörjare. De är de "farligaste" att lyssna på.
A
 
Topp