• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jahapp, då var det min tur...

Roxen

Basic
Som sagt, då var det min tur denna gång.

Jag går Grev turegatan ner vid halv ett-rycket natten till idag varpå två vältaliga trevliga herrar i medelåldern går jämte mig. Vi talar om kvällen som varit samt allehanda övrigt småsnack. Rätt vad det är känner jag hur klockan rasslar ner över handryggen och de två trevliga herrarna springer allt de kan. Kvar står jag och ser både dum och häpen ut när deras båda ryggtavlor kutar allt vad benen bär. Dinkan som stals var en Zenith-Daytona i halvguld bestyckad med min älskade pärlemor-urtavla. Fyfan, känns så tråkigt.

Till er mina vänner; vi alla måste inse att det är en ny era för oss klockälskare. Nästan alla mina vänner har även de blivit rånade, vissa till och med misshandlade i samband med detta. Förövarna är otroligt skickliga och gör troligen detta varje dag. Mitt råd - var uppmärksam. Jag vette sjutton hur de såg min klocka, men troligen är detta herrar som rekar innan de slår till. Jag är mycket ute på krogen och detta är det tredje försöket tillika det lyckade för dessa gentlemen. Var rädda om er och dölj klockan!

Kram till er alla,

Benjamin.

Som sagt, då var det min tur denna gång.

Jag går Grev turegatan ner vid halv ett-rycket natten till idag varpå två vältaliga trevliga herrar i medelåldern går jämte mig. Vi talar om kvällen som varit samt allehanda övrigt småsnack. Rätt vad det är känner jag hur klockan rasslar ner över handryggen och de två trevliga herrarna springer allt de kan. Kvar står jag och ser både dum och häpen ut när deras båda ryggtavlor kutar allt vad benen bär. Dinkan som stals var en Zenith-Daytona i halvguld bestyckad med min älskade pärlemor-urtavla. Fyfan, känns så tråkigt.

Till er mina vänner; vi alla måste inse att det är en ny era för oss klockälskare. Nästan alla mina vänner har även de blivit rånade, vissa till och med misshandlade i samband med detta. Förövarna är otroligt skickliga och gör troligen detta varje dag. Mitt råd - var uppmärksam. Jag vette sjutton hur de såg min klocka, men troligen är detta herrar som rekar innan de slår till. Jag är mycket ute på krogen och detta är det tredje försöket tillika det lyckade för dessa gentlemen. Var rädda om er och dölj klockan!

Kram till er alla,

Benjamin.
Kräk! Hoppas att du mår bra under omständigheterna.

Usschh!:(:(:(
Alltid trott att "man märker väl om någon drar av en klockan" men de är väl ruggit duktiga. Hoppas att man aldrig behöver råka ut för det

Men för Fan! Vad trött man blir av allt sånt här. Lider med dig, och hoppas de åker fast och du får tillbaka klockan. Har du några fler signalement på kräken?

Beklagar , gäller väl (tråkigt nog) att vara lite mer misstänksam än tidigare , inte sätta sig i situationer som är riskfyllda ..

Vidrigt. Hoppas du har försäkring och får en vettig ersättning. Sen vore det fantastiskt om GM åker fast, illa kvickt.

Så trist, hoppas du mår ok!

Man kan inte bära dyra klockor numera om man ska gå ut på krogen-det är fakta.

Ta en billig klocka när ni ska ut!

Senast ändrad:
Sorgligt och beklagar verkligen. Det känns som om merparten av dessa brott sker kväll/natt och på något sätt i anknytning till krogen. Är det så?

Tråkigt. Ytterligare ett exempel på att man inte ska låta okända människor komma nära inpå en, i synnerhet nattetid. Alldeles för många som vill något annat än att summera en bra kväll.

Surt sa räven. Verkligen. Det verkar som du fysiskt mår väl efter omständigheterna och det är det viktiga kan jag tycka.
Jag hoppas du var försäkrad och att det löser sig så bra som möjligt.

Tråkigt att läsa!! Hoppas de åker dit förr eller senare!!

Läste något tips för en tid sedan att man skulle vända straps och länk. De tränar troligen bara på att bli fingerfärdiga på en normalt ditsatt klocka.
Risken är väl att det går över i våld och hot om de inte får loss bytet..

Tillbaka
Topp