• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jahapp, då var det min tur...

Ytterst trist, beklagar. Känns hopplöst svårt att värja sig då det är svårt att skilja vän från fiende. Som sagt inte bara skumma typer i hoodie på mörka bakgator som utför dessa rån.

Fasiken vad trist.. Beklagar verkligen! Hoppas du har en försäkring som täcker..

Med risk att låta lite okänslig:
Hur sjutton lyckas de lossa spännet på en sådan så snabbt? På daytona-modellerna måste man ju - likt alla rolex-clasps (utom datejust) fälla över det lilla locket innan man kan öppna upp spännet. Snacka om att man måste vara extremt skicklig för att kunna göra det snabbt och obemärkt :(

Känns som att det är dags att ordna någon typ av lås eller dylikt som gör att spännet inte går att lossa på.. Något säkerhetslås..

Trist, beklagar.
Hoppas polisen får fast kräken och du får tillbaka klockan eller ersättning.

Hoppas allt är bra med dig efter omständigheterna.
Beklagar det inträffade och hoppas innerligt att förövarna åker fast.
Önskar att klockan dyker upp och du har möjlighet att få den tillbaka.

F-n va tråkigt, hoppas du mår bra och att du har en försäkring som täcker. Kanske dax med lite mer övervakningskameror typ som i England. Säkerhet måste gå förre personlig integritet, vi som inte har något att dölja struntar i regel i om vi hamnar på kamera.

Fy tusan vad trist! :( Morsan blev av med en klocka på tunnelbanan en gång och märkte inget förrän hon kom hem. Jag fattar inte hur de bär sig åt..

Satan vad tråkig läsning... Jag som trodde det var en paketöppningstråd. Hoppas att du mår ok trots omständigheterna!
Såg tidigare inlägg om att vända på spännet.
Jag har faktiskt gjort det på min Sub. Inte utan säkerhetsskäl utan pga att det passar min handled bättre. Kan verkligen rekommendera det till er som inte tycker att maxi suben sitter bra på handleden och även om det nu är bättre mot ev stöld.

033ECD10-6A1C-4030-A074-CE7DE4850970.jpeg

Fy fan för människor!!
Att dom Inter ver skillnaden mella ditt och mitt!
Gaaaahhh!!!:banghead::banghead::banghead::rage::rage::rage:

Jag har alltid undrar hur sjutton dom gör för att få loss en klockan utan att man märker det?! Ska man behöva tejpa låset?!

Lider med dig. Man blir förbannad när man inte kan få ha saker ifred.

Är inte polis, men blev du inte hotad, så är det väl stöld? Är polisen intresserad? Du vet ju hur de såg ut, så spaningsuppslag finns, men skulle vilja veta om polisen gör något för att ta dom?

Hoppas du mår Ok och hämtar dig från denna bedrövliga upplevelse.

Beklagar, hoppas allting är lugnt med dig!

Är det bara jag eller verkar det som att liknande händelser skett väldigt mycket just på Grev Turegatan?

Förjävligt rent ut sagt, minst sagt beklagligt att se hur det utvecklat sig. :( Hoppas du mår bra under omständigheterna!!

Såå fruktansvärt tröttsamt, onödigt och dyrt för dig!
Det verkar som att du klarade dig fysiskt OK, hoppas att psyket inte fick en alltför stor smäll!
Hoppas de snubblar och ramlar ner från någon farlig höjd eller något annat otrevligt!
Tror inte att det räcket med billig klocka!
Asen stjäl vad som helst!

Tråkigt att höra Benjamin. Skönt att det inte verkar som om det gick till våldsamt. Hoppas de är kända av polisen sedan tidigare och åker dit med stöldgods.

Tillbaka
Topp