• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaktklocka?

Jag brukar ha någon av mina beaters när jag jagar.

Seiko:
IMG_4309.JPG

Eller Revue Thommen Airspeed Titanium:
IMG_9863.JPG

Excalibur,sjukaste lumen.
Och ja, jag har haft seikos...
IMG_2692.JPG

Eller varför inte en kg3?verkligen perfekt belysning för nattuppdrag,samt har tiltlight
Finns en prisvärd på k&s har jag hört:rolleyes:
IMG_3442.JPG

Jag har kört SKX007 på gummi eller Nato, men är sugen på att skaffa mig en G-Shock DW-5600BB-1ER för de mörka timmarna innan solen gått upp.
dw-5600bb-1er.jpg

Senast ändrad:
Luminox!? Bra lumme och mycket pang för pengen. saxade två exempel från www
Kanske en Scott Cassell Specials för att matcha kompositstocken

upload_2017-2-8_23-55-4.png

Rockar du trä kanske en Lightning P-38 kan bidra till premium-känslan.
upload_2017-2-9_0-1-30.png

Bra frågeställning! Viktigast måste nog vara att det är robust, men inte för stor så den blir i vägen. Och att den är enkel att får ren från blod etc. Ska gå att spola av helt enkelt. Jag tror på någon typ av field watch. Robust, tydlig och tålig.
Tudor Ranger kanske...
field-watch-gear-patrol-full-lead.jpg

Apropå att den ska gå att spola av. Det har ju redan föreslagits ett antal Sinn i tråden, men jag undrar ändå inte om Ezm12 är det bästa alternativet.
Det behövs inga bandverktyg för att ta bort armbandet, och med hjälp av en fickkniv tar man bort bezelringen. Skölj av klockan, montera ihop och du är redo för nästa vilt. Dessutom vattentät till 200m och med Sinn´s specialoljor som gör att klockan har full funktion ner till -45. Pulsmätare är bonus om man vill kontrollera sin vilopuls medan man väntar :)

SINN_EZM12_1000.jpg
Sinn-EZM-12-Baselworld-2017-Review-3.jpg

Tillbaka
Topp