• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Januari 2013: ALLA köpte klocka! Anmäl ditt köp här!

Ricrob

Patek
Jörgen N skrev:
Ricrob skrev:
Jörgen N skrev:
Planet Ocean XL från 2011, mint condition med box och papper !

POXL_zps6f5c2191.jpg

Min gamla? Köpte du av Danne10?

Stort grattis till ett bra köp isf, den var fantastisk och skicket är som sagt mint!


Korrekt , köpt av Danne10, trevlig kille.
Var tvungen att ha en PO igen, hade en tidigare som jag sålde, men fick ett återfall nu när han sålde.
Köpte du den ny ?

Va kul, grattis än en gång! Som sagt, inga besvikelser där inte och det svarta gummit är grymt!

Nej, jag var andra ägaren och jag köpte den av en herre från Österrike.

Edit: Jag sålde den för att Ploprof-suget blev för stort och bytet mellan Danne och mig var en ömsesidig "varför inte testa på vägen" och både BA'n jag fick och din PO som han fick var ju till salu ganska omgående, så jag gissar att Danne knappt använt den..?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Följande kom och lämnade under januari:

Scubapro Quartz 300atm
Certina DS Titanium Chronograph
Seiko SKX007
MKII LRRP
Seiko SBBN015
 

PierreS

Cartier
Antar att uppgjord affär i januari räknas även om klockan inte anlänt?! :)
Köpte en Omega Seamaster 2254.50 igår. En klocka jag sneglat på ett tag och tänkte ha som transportsträcka tills rätt årsklocka trillar in, nån som sitter på en 1680 från -77?
Skjut gärna iväg ett PM om du kan tänka dig att sälja :)
 

TheKing

Cartier
Re: Sv: Januari 2013: ALLA köpte klocka! Anmäl ditt köp här!

Nytt för 2013....

Breitling seawolf (blå med blått gummi)
IWC Aquatimer

Bilder kommer efter semestern på tisdag....

För övrigt en mycket rolig tråd :cool:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Isodor

Audemars
Dags att skapa en tråd för februari's inköp också? Vore riktigt kul sedan om ett år sammanställa 2013 inköp av klockor samt hur mycket pengar vi lyckats skänka till till välgörenhet!
 

jabla

Sarlacc
Håller med, det har varit mycket trevligt att läsa här.
Hoppas tråden får leva vidare månad för månad året ut.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Zenith skrev:
Dags att skapa en tråd för februari's inköp också? Vore riktigt kul sedan om ett år sammanställa 2013 inköp av klockor samt hur mycket pengar vi lyckats skänka till till välgörenhet!

Just do it!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
NU har jag förhoppningsvis fått med allt och alla. Sjuk lista :lol:

Barncancerfonden borde fått ett bra tillskott!
 

Ricrob

Patek
Sjuk lista är bara förnamnet!

Snabb summering ger oss följande: Antal shoppers 97. Antal inköp totalt 172. Flitigaste shoppern Scaramanga med 7 inkomna.

172 inköp under den månad som är känd för återhållsamhet och knäckebröd.. :shock:
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Sjuk lista är bara förnamnet!

Snabb summering ger oss följande: Antal shoppers 97. Antal inköp totalt 172. Flitigaste shoppern Scaramanga med 7 inkomna.

172 inköp under den månad som är känd för återhållsamhet och knäckebröd.. :shock:

Stabilt räknat.

Ska vi även summera hur mycket pengar det handlar om :eek:

:D
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
leben skrev:
Ricrob skrev:
Sjuk lista är bara förnamnet!

Snabb summering ger oss följande: Antal shoppers 97. Antal inköp totalt 172. Flitigaste shoppern Scaramanga med 7 inkomna.

172 inköp under den månad som är känd för återhållsamhet och knäckebröd.. :shock:

Stabilt räknat.

Ska vi även summera hur mycket pengar det handlar om :eek:

:D

Hmm, 7 betalda i januari, 6 levererade endast.

Gör gärna en skattning av pengarna. Då kommer jag inte att ligga i topp längre ;)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Aaaaaah. Denna gamla tråd måste återupplivas! Hur tror ni januari 2014 kommer se ut?
 
  • Like
Reactions: Wii

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Borde ju inte vara nån match att slå januari 2014. Vi är ju många fler medlemar nu och jag förutsätter att varje klocknörd av rang köper minst en klocka i månaden. Starta räkningen!
 

Snårtas

Rolex
Jag räknar med lådöppning på fredag. Den som köper första klockan för året startar ny januaritråd?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Sond

Patek
Om jag köpt ett hekto skrot eller inte återstår att se. Men det som är på väg och ska/skulle levereras i morgon har irriterande länge legat på detta läge i tracking-tjänsten. "Delay Due To Congestion En Route. Recovery Action Underway" I England används denna formulering för allmänna trafikstörningar/problem. Har ni några andra tolkningar?
 

jabla

Sarlacc
Om jag köpt ett hekto skrot eller inte återstår att se. Men det som är på väg och ska/skulle levereras i morgon har irriterande länge legat på detta läge i tracking-tjänsten. "Delay Due To Congestion En Route. Recovery Action Underway" I England används denna formulering för allmänna trafikstörningar/problem. Har ni några andra tolkningar?

Royal mail i ett nötskal :)
 
Topp