• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Japanska vs Schweiziska klockor - Vilket land gör bäst klockor?

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tänker inte leta källor och motivera allt jag skriver hela tiden, du får googla runt och bilda dig en egenuppfattning.
Precis det jag gör men med tanke på att du var sten säker på att det var större skillnad än det jag först trodde antog jag att du hade en säker/lätt tillgänglig källa på det eller sett det själv. Med tanke på att informationen som vi alla vet verkar skilja sig åt gällande detta, tänkte jag att det bästa var att höra med dig, då som jag skrev ovan trodde jag du hade sett det själv eller hade en säker källa på det så att vi en gång för alla kan sätta punkt för detta:)

Sorry ska inte fråga igen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Precis det jag gör men med tanke på att du var sten säker på att det var större skillnad än det jag först trodde antog jag att du hade en säker/lätt tillgänglig källa på det eller sett det själv. Med tanke på att informationen som vi alla vet verkar skilja sig åt gällande detta, tänkte jag att det bästa var att höra med dig, då som jag skrev ovan trodde jag du hade sett det själv eller hade en säker källa på det så att vi en gång för alla kan sätta punkt för detta:)

Sorry ska inte fråga igen.
Jag har ju redan svarat på vad som skiljer, spelat mig ingen roll om du tror mig eller inte. Läs lite från Dr SEIKO eller liknande eller kontakta SEIKO om du vill ha en bättre källa.
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har ju redan svarat på vad som skiljer, spelat mig ingen roll om du tror mig eller inte. Läs lite från Dr SEIKO eller liknande eller kontakta SEIKO om du vill ha en bättre källa.
Jag tror du missförstår mig helt. Detta handlar inte om att jag inte tror dig för det gör jag. Det jag frågade var, vart du hart hört detta ifrån. Varför jag vill veta det är av två anledningar. Dels för att det är intressant och för att ha en källa för att kunna länka till om detta ämne kommer upp.

Tack för infot, var aldrig min mening att säga emot dig eller tjafsa om du trott det. Ville bara veta vart du fått din information ifrån :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Med kvalité och allt möjligt. Jag röstar bara tyska bilar


Såg precis denna från IF för 2016 och tänkte på ditt inlägg i denna tråd ;)
image.jpeg


Men tråden handlar om klockor så jag hittar ut själv :p
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Poängen är alltså att Subaru är sämsta japan!? :p
Eller att Japan är bättre än snittet (vilket jag iofs håller med om vad gäller klockor)?
Som subarufantast hugger det lite i hjärtat att Renault ligger bättre i statistiken. :p

Att ford ligger bra är inte heller särskilt förvånande då Mazda bygger motorerna i nästan alla Fordar som säljs här.

EDIT:// misstänker att kylarvätska som äter upp topplockspackningar på 2,5:an (98-02) samt dieslar med ramlager aom skär (08-09) är en stor bidragande orsak som sänker mina kära subbor.
 

Wheelie

Cartier
Om man ska vara ärlig så är antagligen japanska klockor bäst. Men det är som med bilar; Lexus må vara bäst kvalitet, men jag skulle ändå köpa en Mercedes. Det slår lite högre att säga att jag kör Mercedes. :p

Tvärtom slår det högre att säga att man åker Lexus !
Efter all fuskande från Mercedes så har deras stjärna dalat kraftigt.
 

Matte85

Omega
Man får ju helt klart mycket klocka för pengarna när man köper japanklockor. Tycker ofta man får betala galet mycket för märket för
schweiziska klockor. Sedan stör jag mig mycket på att ETA strypt försäljningen av reservdelar till "vanliga" urmakare.
 
Topp