• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Batman

Ernesto

Patek
2-Faktor
Finns det någon på forumet som har graverat sin Reverso? Vad är det för prisbild och blir det mer förmånligt om man har köpt sin jeager hos AD?

En säljare på Krons i PK-Huset sa "vi kan lösa det" om jag köper den där. Om det betyder gratis eller rabatterat pris får man tolka som man vill... Schipol kunde ordna det för 850 kr om jag hör av mig i god tid.

JLC hemsidan har fått in det i systemet, så du kan alltid klicka dig in på hemsidan!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Gillar Rorschach-gravyren. Gillar klockan. Men inte nödvändigtvis samtidigt. Reverson är annars en smaklig klocka.
A
 

DrDre

Patek
Går det att gravera den med bakstycket fortfarande sitter på klockan, eller måste/bör man ta loss det? Om det går att sköta det med baksidan kvar på klockan så kan man ju leta upp en duktig gravyrverkstad på sta'n.
 

san

Cartier
2-Faktor
Nja. Håll den clean säger jag, OWG eller inte. Detsamma gäller för övrigt pennor, särskilt dyra sådana som ju är väldigt personliga och som man ogärna har liggandes framme till allmänt förfogande att utnyttjas fritt.
 

DrDre

Patek
Nja. Håll den clean säger jag, OWG eller inte. Detsamma gäller för övrigt pennor, särskilt dyra sådana som ju är väldigt personliga och som man ogärna har liggandes framme till allmänt förfogande att utnyttjas fritt.

Jag tycker nog allt tvartom. Anda sedan 30-talet har man ju graverat baksidan pa Reversos. Det ar ju en del av charmen med Reverson att man ocksa kan ha nagot personligt lite dolt pa baksidan.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Precis som med vapen på ringar kan du göra detsamma med en klocka. Göra något personligt, som med stolthet kan bäras av framtida generationer. Jag gillar valmöjligheten.
 

san

Cartier
2-Faktor
Jag kan hålla med om att Reverson känns som gjord för att graveras. Men dold gravyr eller inte, det känns som ett ingrepp man kan komma att ångra i framtiden. Jag kan dock se charmen i låta något så personligt som en graverad Reverso gå i arv från en generation till nästa.
 
Topp