• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Master Calendar vs. Master Geographic

Johan1992

Breitling
Hej,

Har länge kikat på en JLC Master Calendar med månfas och gångreserv och varit ganska bestämd på att den blir nästa köp. Som ni säkert vet tillverkas den inte längre utan gjordes bara 2005-2012 och som jag förstått det är det mycket klocka för pengarna - hittar den begagnad i bra skick för ~65-70k. Nyligen har jag dock fått upp ögonen för Master Geographic som jag prövade häromdagen på Nymans (tillverkas ju fortfarande och är snäppet dyrare med nypris på ~120k). Klockorna är ganska olika både utseende- och funktionsmässigt men hade varit intressant att få era tankar kring de olika modellerna - vilken av dem ni föredrar och varför samt vad ni tror om dem värdemässigt framöver.

Johan

9C814974-8308-448B-9AC2-71CDFEF9A97E.png
50FCC719-518F-4167-A428-9684694273E5.png
 

evki

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att master control är snyggare och mer balanserad men båda är superfina och utsökta. Du kommer nog inte kunna göra ett dåligt val i detta fallet.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag har själv suktat efter Master Calendar. Tycker den är mycket lyckad, särskilt i storlek mindre och i guld.
 
Topp