• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jubilee gmt

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Blev lite avtänd på jubilee efter SKXen jag hade men bör nog ge det en ny chans.
 

Saam

Breitling
19D8CE60-ED7B-4D5E-850C-D798DC247779.jpeg
Kan väl inte se så klen ut på denna?
Superskön länk, passar till de flesta modeller tycker jag.
68F62324-5DC2-4C24-BA49-90A7C64ADDF8.jpeg
7549F67D-94FE-45B6-8DB8-FFE64AB9A2EF.jpeg
6A46D6AB-6DA7-4748-A1D9-0068B96C0F31.jpeg

Värd varenda krona :)
Tjena gänget!

Är sjukt sugen på super jubilee till en gmt 2, vad tycker ni?

Kom även gärna med tips om var man kan hitta dessa.:)
Är det superjubilee eller ”vanlig” jubilee?
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Vad är skillnaden på
superjubilee och ”vanlig” jubilee? De ser ju exakt likadana ut!
 

Saam

Breitling
Tjena gänget,

Tidigare idag så kontakta jag nymans för att höra om dem hade jubilee länk till gmt hemma, dock blev jag informerade om att det är en lång väntetid på den nya samt att listan är stängd. Enligt tjejen som jobbar där så är det ej möjligt att använda den ”gamla” jubilee länken på en gmt :/

Fråga, kan det vara så att hon har fel?
 

jabla

Sarlacc
Tjena gänget,

Tidigare idag så kontakta jag nymans för att höra om dem hade jubilee länk till gmt hemma, dock blev jag informerade om att det är en lång väntetid på den nya samt att listan är stängd. Enligt tjejen som jobbar där så är det ej möjligt att använda den ”gamla” jubilee länken på en gmt :/

Fråga, kan det vara så att hon har fel?
Du får nog specificera klockmodell och länkreferens för att få ett svar.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena gänget,

Tidigare idag så kontakta jag nymans för att höra om dem hade jubilee länk till gmt hemma, dock blev jag informerade om att det är en lång väntetid på den nya samt att listan är stängd. Enligt tjejen som jobbar där så är det ej möjligt att använda den ”gamla” jubilee länken på en gmt :/

Fråga, kan det vara så att hon har fel?
Är du säker på att hon inte trodde du frågade om den nya GMT:modellen som kommer på jubilee? (126710)?
Har svårt att se att listan är stängd för att beställa ett jubilee.

Du får nog specificera klockmodell och länkreferens för att få ett svar.
Plus detta, såklart.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tjena gänget,

Tidigare idag så kontakta jag nymans för att höra om dem hade jubilee länk till gmt hemma, dock blev jag informerade om att det är en lång väntetid på den nya samt att listan är stängd. Enligt tjejen som jobbar där så är det ej möjligt att använda den ”gamla” jubilee länken på en gmt :/

Fråga, kan det vara så att hon har fel?

116710 har aldrig kommit med jubilee länk så fråga istället om de har en lös superjubilee länk hemma :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde det då blev jag informerad om att jubilee länken endast passar till Datejust och att dem inte har jubilee länk som passar en gmt :/

Ja, det stämmer enligt Rolex. De får antagligen inte sälja den till nån annan modell rakt ut. Men den passar 116710. Så fråga Nymans eller Rob om du kan få köpa en löst istället, ska den du pratar med vara noga och fråga vilken så säg att det är till en Datejust då.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Blir kanske en GMT 2 nu i sommar och suget efter en jubileelänk kommer finnas då :) riktigt läckert! För att få köpa ett insert till suben var jag tvungen att komma in med klockan.. kanske beror på vem man pratar med men låter ju trist att inte kunna köpa löst.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Blir kanske en GMT 2 nu i sommar och suget efter en jubileelänk kommer finnas då :) riktigt läckert! För att få köpa ett insert till suben var jag tvungen att komma in med klockan.. kanske beror på vem man pratar med men låter ju trist att inte kunna köpa löst.
Låna en kompis datejust?
Dvs om du känner någon som har en, såklart.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Blir kanske en GMT 2 nu i sommar och suget efter en jubileelänk kommer finnas då :) riktigt läckert! För att få köpa ett insert till suben var jag tvungen att komma in med klockan.. kanske beror på vem man pratar med men låter ju trist att inte kunna köpa löst.

Jag löste det genom att köpa en GMT & en Datejust. Problem solved :D Men det låter lite dumt, men det kan nog kanske rota sig I Rolex policy. Annars ta det via Chrono24.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag löste det genom att köpa en GMT & en Datejust. Problem solved :D Men det låter lite dumt, men det kan nog kanske rota sig I Rolex policy. Annars ta det via Chrono24.
Ska höra med CSN om dom har något extra bidrag för klockköp så följer jag ditt spår :) jo, får söka på c24 annars men ska se till att skaffa GMT.n först ;)
 
Topp