• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jubilee-länk

Booo

Omega
Hej! Min vän GMT Master 2 (Pepsi) från 2004 skulle bli väldigt elegant i en jubilee-länk. Tror jag..
Finns det passande (i storlek..) originallänkar att köpa tro?
Tack från Nollan
 

E38B12

Breitling
De sista 16710, utan de externa borrhålen på bandhornen gick faktiskt att beställa nya med Jubilee. Väldigt, väldigt få köpare gjorde dock detta varför de flesta levererades med Oyster. En GMT från de sista åren med Jubilee är oerhört svår att hitta och kommer säkert förr eller senare bli ganska eftertraktad. Rolex har knappt själva koll på att det gick att beställa - har en bekant som nekats köpa ett Jubilee från AD för att de hävdade att det inte fanns till 03-07orna.
 

Booo

Omega
Hej! Tack för ett eminent svar! Jag kollade med Rob, och det finns att beställa för ynka 12 100kr...... Ska se om det är några som vill hänga med på ett tågrån bara.. ;)
Trevlig helg!
 

E38B12

Breitling
Jag vet i fåglarna om jag inte kört på det. Det finns två sena till salu på Chrono24 med Jubilee, en Coke och en Pepsi och båda i Tyskland för 65 000 kr/st utan någon info om de är fabrikslevererade med tilläggskod 6251 för Jubilee. Du får fortfarande en trevlig, sen 16710 för runt 50 papp. Go figure... 12 100 SEK är inte så farligt för fabriksnytt om du kan leva med att en riktig nörd som granskar ditt certifikat ser att klockan inte kom med Jubilee från fabrik (snark...). I dagens marknad sätter jag en öl på att det är en värde-ökande insats (kan alltid sälja Oysterbandet separat).
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har jag inte fel kom 16710an på 62510 Jubilee-länken, och eftersom klockan är från 2004 och därmed utan lugholes bör ändbitarna heta 502T.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hej! Tack för ett eminent svar! Jag kollade med Rob, och det finns att beställa för ynka 12 100kr...... Ska se om det är några som vill hänga med på ett tågrån bara.. ;)
Trevlig helg!

Nymans Ur i Stockholm hade NOS Jubilee inne till din GMT i veckan för 11k. För referens listar dagens Jubilee (ref 63600) 13,4k hos samma AD.
 
Topp