• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jubileelänkar

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag har en 14 g/s länk till en DJ från ca 74. De tre länkarna närmast spännet är dels rödare och dels "halva" ovaler. Att det är fel länkbitar har jag väl ganska klart för mig men går det att avgöra vad det är för bitar? Fejk, till en annan jubileelänk eller något annat? Är det fejk så ska jag kontakta säljaren á pronto...
20141201_163113.jpg
20141201_164738.jpg
 

_jonte

Patek
Annan länktyp som sagts (D-link), men även att de är i 18k medan resten är i 14k.
Svårt att se på bild om de är äkta eller fake. Men är det solitt guld så antar jag de är äkta?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Pappi du har ett hopplock... Behöver inte vara fejk, men så där lämnade aldrig länken Rolex... Inte nog med att det är tre nyare länkar, den länk som fäster mot låset saknas. Om du och jag skulle råka på varandra i närtid, kanske jag kan få titta närmre? Kanske kan vara till lite hjälp, rentutav.

Mvh A
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Pappi du har ett hopplock... Behöver inte vara fejk, men så där lämnade aldrig länken Rolex... Inte nog med att det är tre nyare länkar, den länk som fäster mot låset saknas. Om du och jag skulle råka på varandra i närtid, kanske jag kan få titta närmre? Kanske kan vara till lite hjälp, rentutav.

Mvh A

Det vore mycket trevligt. Jag är ju ingen stjärna på Rolexlänkar direkt :)
 
Topp