• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Julbord 2017

Esh

Basic
2-Faktor
Hej!
Tråden för oss som vill peppa inför det grymma julbordet med jobbet, recensera hur kasst det egentligen var eller tråden för oss som vill veta vart man faktiskt får sig ett bra julbord!

Själv är planerna än så länge minimala, vän till mig ska planera kompisgängets julbord här i Malmö, någon som har bra tips på julbord i Malmö med omnejd? Tänkte infiltrera planerna!

Vad är era planer?

Är personligen ansvarig för vår avdelnings julbord i bolaget. I år frågade många innan om vi inte kunde gå ut och äta på vanlig restaurang, då kvaliteten varit sådär på maten tidigare, (trots att man lägger 900kr per person) varvid vi hade en enkätundersökning. Då endast en på hela avdelningen ville gå på julbord kör vi istället vanlig restaurang. För samma peng får vi nu en mycket bra matupplevelse istället! :)

Är personligen ansvarig för vår avdelnings julbord i bolaget. I år frågade många innan om vi inte kunde gå ut och äta på vanlig restaurang, då kvaliteten varit sådär på maten tidigare, (trots att man lägger 900kr per person) varvid vi hade en enkätundersökning. Då endast en på hela avdelningen ville gå på julbord kör vi istället vanlig restaurang. För samma peng får vi nu en mycket bra matupplevelse istället! :)

Härligt! Julbord tenderar ju att vara lite påkostade kontra kvalitén, vart bär det av istället?

Ska på två traditionella julbord, Operakällaren och Gamla Riksarkivet. Inget slår Operakällaren egentligen, maten är fantastisk och servicen likaså men blir dyrt. På Gamla Riksarkivet är stämningen lite mer avslappnad och maten fortfarande väldigt god.

Ska på två traditionella julbord, Operakällaren och Gamla Riksarkivet. Inget slår Operakällaren egentligen, maten är fantastisk och servicen likaså men blir dyrt. På Gamla Riksarkivet är stämningen lite mer avslappnad och maten fortfarande väldigt god.

Vi kör också Gamla Riksarkivet. Första gången för mig! Bara hört gott om det. Tar en stol och sätter mig i dessertrummet direkt :D

Jag har redan varit på margrete torp som var väldigt bra som alltid! Och nästa vecka är det dags med jobbet på svarta örnshuset i Halmstad. Tydligen bytt ägare så får se hur det blir :S

Har tyvärr ingen koll på Malmö :(

Vinbord på The Winery Hotell imorgon, Operakällaren nästa vecka och sedan Grand hotell veckan därpå.

Att jobba istället för att studera har sina fördelar har jag märkt:D

Gondolen i Stockholm måste också rekommenderas. Riktigt bra! Bor man norr om stan tycker jag Såstaholms slott har ett bra familjejulbord. Lite variation på det traditionella julbordet när det gäller smakerna. Och prisvärt.

Gamla Riksarkivet var bra! Rekommenderar de veganska ”köttbullarna” och crème brûléen. Potatisen var också riktigt bra. Ingenting att klaga på egentligen. Fanns till och med bio för den som ville smälta maten i lugn och ro.

19FC080C-5523-403D-8580-AFE325D8D29D.jpeg
3377E9CD-67D6-4070-A57B-23270FF4BF98.jpeg
17998240-352B-4E8B-A480-75750BBFEDF7.jpeg
CBDD0983-5C84-4CC9-9A6F-230B781773B7.jpeg
D1EE5BF8-DE98-4C76-897F-50CC756CD238.jpeg
477D2B4F-8A1C-4A4B-BA2C-5D667CD4AFCD.jpeg

Inte så matrelaterad post av mig nu men dock! eller ja inte allas matrelaterad..
Dock! Vi kommer ha julbord med jobbet den här veckan och det kommer nog i vanlig ordning bli rivigt. Årets tema är 007 så att jag nyligen ärvt min gammelmorfars fina smoking kändes väldigt lägligt. Finns det någon gång när det är mer passande att få "james bond-komplex" och ta på sig en dykare i stål?

• Like
Reactions: Esh
Finns möjlighet att ta sig till Lund? Grands julbord i Lund är episkt bra om man gillar 1) god mat generellt, 2) hemlagat julbord av gästabudskvalitet, 3) trevlig atmosfär och bra service. De har dessutom byggt om en del så interiören har höjt sig ett snäpp. Fast det var såklart bra innan också. Glöm inte boka bara, brukar bli fullt snabbt. Mina kunskaper i Malmö sträcker sig inte lika långt på just detta område men S:t Marcus vinkällare brukar vara kanske inte toppklass men helt o k.

Det blir julbord på en av den lilla stadens bättre restauranger i år, tyvärr på en måndag så det blir ingen öl eller snaps. Men VDn är ganska noggrann med hur företaget syns utåt och att vi representerar ägarna på ett bra sätt och inte stöter oss med någon. Men maten är av absolut toppklass där.

Gamla Riksarkivet var bra! Rekommenderar de veganska ”köttbullarna” och crème brûléen. Potatisen var också riktigt bra. Ingenting att klaga på egentligen. Fanns till och med bio för den som ville smälta maten i lugn och ro.

19FC080C-5523-403D-8580-AFE325D8D29D.jpeg
3377E9CD-67D6-4070-A57B-23270FF4BF98.jpeg
17998240-352B-4E8B-A480-75750BBFEDF7.jpeg
CBDD0983-5C84-4CC9-9A6F-230B781773B7.jpeg
D1EE5BF8-DE98-4C76-897F-50CC756CD238.jpeg
477D2B4F-8A1C-4A4B-BA2C-5D667CD4AFCD.jpeg
Fina bilder men jag undrar hur bra var potatisen jämfört men en standard potatis

Det blir julbord på en av den lilla stadens bättre restauranger i år, tyvärr på en måndag så det blir ingen öl eller snaps. Men VDn är ganska noggrann med hur företaget syns utåt och att vi representerar ägarna på ett bra sätt och inte stöter oss med någon. Men maten är av absolut toppklass där.
Informativt när man inte skriver vilken restaurang....;)

Var och åt på Furusunds julbord i helgen. En mycket trevlig och smakrik upplevelse. Maten var mycket bra, Vi fick en tågordning som värdshuset rekommenderade vilket innebar att vi skulle gå i 7 omgångar. Jag följde den i 6 steg men hoppade över lutfisken. Maten då? Istället för stora portioner så hade de mindre storlekar på allting, typ snittstorlek vilket enligt mig var bra då det upplevdes som fräscht. Det kalla tog vi på den inglasade verandan vilket höll en temperatur likt ett kylskåp vilket var ett plus. De hade även "hemmagjord" snaps på havtorn och dill om jag inte minns fel. Lokalen kändes mysig och gemytlig vilket gjorde att man gärna satt kvar en längre stund. Sammanfattningsvis så får värdshuset ett gott betyg för sitt julbord.
35DCBD64-D996-452C-9FFC-6D7D4758C067.jpeg

Senast ändrad:
Ulriksdals wärdshus och Fjäderholmarnas krog brukar jag hamna på. Relativt dyrt, men maten står ut som extra plus, och korta sitt tider som minus..

Välja vanlig restaurang framför julbord? BAH! Jag säger ja tack båda!

Ska prova Oaxens julbord på torsdag. Ska bli spännande.

Annars är min personliga favorit Verandan på Grand Hotel. Där blir man aldrig besviken.

Hann med två julbord förra veckan. Första var på Göteborg i sjöstaden. Mysigt litet ställe med bra käk och bra service.

Det andra var på Enskede värdshus. Mysig atmosfär, bra käk och välsorterad bar. Rekommenderas innan de slår kåken i backen.

Tillbaka
Topp