• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Julklapp - damklocka?

Alx

Basic
Hej!
Hade tänkt köpa en klocka till min flickvän men det är svårt att hitta i klockdjungeln. Hon har inget större intresse av klockor och vill helst ha någon clean variant, typ vit urtavla, guldfärgad boett och brunt läderband. Har ni förslag på modeller? Budgeten är inte satt utan det beror på förslagen, hoppas ni har lite grymma tips:)!

Gold plated i 14k, byt bandet mot ett lyxigare brunt läderstrap så kmr frugan va evigt tacksam :)

• Like
Reactions: Alx
FC34D1B1-7683-4233-8681-F1723BFC9B27.jpeg

Sambon köpte denna Seiko presage coctail time nyss i 34mm☺️. Kanske kan vara något?
Betalade 3800:- på någon hemsida på nätet. Kan ta reda på vilken om du är intresserad då det var ett väldigt bra pris om man jämför med andra sidor.

Jag rekommenderar starkt en Nomos. De saknar guld case men har champagne färgade tavlor med stål case som är supernice. Jag köpte en Tetra duo till min ”inte så klockintresserad fru nyligen direkt från Nomos med gravering. Mycket nöjd med hela köpupplevelsen också.
0CF2A903-686E-44EB-808A-0244B9E05659.jpeg

FC34D1B1-7683-4233-8681-F1723BFC9B27.jpeg

Sambon köpte denna Seiko presage coctail time nyss i 34mm☺️. Kanske kan vara något?
Betalade 3800:- på någon hemsida på nätet. Kan ta reda på vilken om du är intresserad då det var ett väldigt bra pris om man jämför med andra sidor.
Riktigt snygg! Är själv lite svag för den modellen:). Finns varianten med 34mm i fler färger och varianter?

Hon kanske inte har klockintresse, men som mer eller mindre alla kvinnor lär hon ha ett Cartier intresse :p.

En tank dam modell borde vara populärt

Quartz skulle jag förmodligen köpt. Om man inte har ett klockintresse kanske man inte uppskattar att behöva dra upp och ställa den när man inte använt den på två dagar. Eller att tidshållningen inte är så bra.
Jag tror du har väldigt rätt i det. Det känns som färg och form är viktigare att det är ett visst märke eller ”finare” modell. Men vad ska man kika efter om vi pratar en klocka för typ 2 tkr? Är en gant samma kvalite som en DW tex?

Kan du tänka dig vintage finns det många 50 och 60-tals Omega som är guld på stål för några tusenlappar. Sök på Tradera :)
Det har jag också funderat på och det tror jag att hon hade tyckt var lite häftigt. men känns som det kan vara lite svårare att köpa en sådan innan jul om man ska vänta ut någon fin pjäs :).

Hej @Alx Nu vet jag inte alla preferenser men om du är intresserad av en damklocka i mindre storlek i bra skikc så har jag denna till salu

Hej @Alx Nu vet jag inte alla preferenser men om du är intresserad av en damklocka i mindre storlek i bra skikc så har jag denna till salu

Den var riktigt snygg! Men jag tror hon vill ha en större klocka och gärna med läderband, eller möjlighet att byta till det.

Riktigt snygg! Är själv lite svag för den modellen:). Finns varianten med 34mm i fler färger och varianter?
Den finns i rätt många färger. Köpte en liknande till min respektive i våras, samma färg som min sarb065 så vi kunde få lite rosa overall och husvagnsfeeling hemma. Tyvärr används den inte eftersom hon inte gillar auto, så jag letar efter ersättare. Men prisvärd modell,

Jag köpte en sån här, finns fler färger på samma modell: https://www.klockmagasinet.com/seik...ktail-time-ladies-cocktail-skydiving-srp841j1

• Like
Reactions: Alx
@Alx

Prisintervall?

Brukar ha samma problem. Men hon vill inte ha dyrt och helst quartz. Har bl.a. köpt en Orient Fairy och en Tissot sport lady chic som hon är väldigt nöjd med även fast Orient är automat.

Enligt klockmaster är Tissots damklockor de mest sålda damklockorna hos dem. Googla "Tissot sport lady" så dyker flera modeller upp. Byta band kan du göra på de flesta klockor.

Senast ändrad:
Prisintervall?

Brukar ha samma problem. Men hon vill inte ha dyrt och helst quartz. Har bl.a. köpt en Orient Fairy och en Tissot sport lady chic som hon är väldigt nöjd med även fast Orient är automat.

Enligt klockmaster är Tissots damklockor de mest sålda damklockorna hos dem. Googla "Tissot sport lady" så dyker flera modeller upp.
Jag tänker mig någonstans runt 2 tkr kanske. Det var fina förslag, framförallt tissot tycker jag såg nice ut.

hon har själv i förbifarten flaggat för en H&B medan jag själv kanske mer ser en gant park avenue som ett bättre förslag. Men kvalitétsnivån i Gant-klockan kanske är försumbar när det gäller det pris segmentet?
E7734906-6489-45F7-8812-C541CA716B8C.jpeg
FC709475-5645-45A5-824F-455D72CC4F57.jpeg

Jag tänker mig någonstans runt 2 tkr kanske. Det var fina förslag, framförallt tissot tycker jag såg nice ut.

hon har själv i förbifarten flaggat för en H&B medan jag själv kanske mer ser en gant park avenue som ett bättre förslag. Men kvalitétsnivån i Gant-klockan kanske är försumbar när det gäller det pris segmentet?
E7734906-6489-45F7-8812-C541CA716B8C.jpeg
FC709475-5645-45A5-824F-455D72CC4F57.jpeg
Vad komiskt. Min flickvän skickade exakt den vänstra som förslag på vad hon ville ha i år. Köpte en liknande på aliexpress för 150 spänn som lär hålla minst lika bra kvalité, antagligen bättre. Dock lär det ju vara för sent nu som julklapp.

Priset på de är skyhögt i jämförelse med vad man får tyvärr. Kan se om jag kan hitta nåt annat i den prisklassen? Tycker det är kul att leta runt. Men det är max? Är det för mycket att sträcka sig till 4000kr?

Men roseguld eller gulguld (som färg då innan någon gör sig lustig över det) spelar mindre roll? Vet att min tjej absolut vill ha roseguld och inte gulguld. Hade du tänkt byta ut mesh (som ett sånt armband kallas på de bilderna) mot ett läder? Ifall du hade köpt några av de dvs. Ett hyfsat läderband går att få för en hundring.

Här är bara några exempel. I butik finns ju Citizen hos ur och penn. Seiko SUR322P1. Precis under 2k

Några exempel på Citizen runt 1,5k.

Tissot 2k. Heter "everytime" finns olika varianter men alla "cleana" i både roseguld och gulguld. Everytime small=30mm. Everytime medium=38mm.

Bilagor

• large.png
    large.png
    95.2 KB · Visningar: 5
  • 1252555.jpg
    1252555.jpg
    44.2 KB · Visningar: 4
  • 25270_front.jpg
    25270_front.jpg
    51.4 KB · Visningar: 4
  • 25269_front.jpg
    25269_front.jpg
    52.6 KB · Visningar: 3
  • t109.210.22.031.00.jpg
    t109.210.22.031.00.jpg
    49.1 KB · Visningar: 3
  • t109.210.36.031.00.jpg
    t109.210.36.031.00.jpg
    40.6 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:
Vad komiskt. Min flickvän skickade exakt den vänstra som förslag på vad hon ville ha i år. Köpte en liknande på aliexpress för 150 spänn som lär hålla minst lika bra kvalité, antagligen bättre. Dock lär det ju vara för sent nu som julklapp.

Priset på de är skyhögt i jämförelse med vad man får tyvärr. Kan se om jag kan hitta nåt annat i den prisklassen? Tycker det är kul att leta runt. Men det är max? Är det för mycket att sträcka sig till 4000kr?

Men roseguld eller gulguld (som färg då innan någon gör sig lustig över det) spelar mindre roll? Vet att min tjej absolut vill ha roseguld och inte gulguld. Hade du tänkt byta ut mesh (som ett sånt armband kallas på de bilderna) mot ett läder? Ifall du hade köpt några av de dvs. Ett hyfsat läderband går att få för en hundring.
Ja det kan bli svettigt med aliexpress tidsmässigt, annars en god tanke. H&B har ju typ 50% rabatt just nu så tror man kan få den för 600-700 kr, är ju en liten tröst i sammanhanget.Det känns som du förstår vad jag är ute efter här :).
Tjejen är mer för gulguld, så det är därför det känns som det blir lite smalare urval. Många märken verkar gå all in på gulguld.

Helst vill hon ha brunt läderband men det går ju som sagt byta i efterhand känns det som.

när det gäller budgeten tänkte jag typ 2 k, eftersom hon ändå inte bryr sig speciellt mycket om klockor. Men hittar man någon annan som är för bra för att tacka nej till kanske man kan stretcha budgeten något:)

Ja det kan bli svettigt med aliexpress tidsmässigt, annars en god tanke. H&B har ju typ 50% rabatt just nu så tror man kan få den för 600-700 kr, är ju en liten tröst i sammanhanget.Det känns som du förstår vad jag är ute efter här :).
Tjejen är mer för gulguld, så det är därför det känns som det blir lite smalare urval. Många märken verkar gå all in på gulguld.

Helst vill hon ha brunt läderband men det går ju som sagt byta i efterhand känns det som.

när det gäller budgeten tänkte jag typ 2 k, eftersom hon ändå inte bryr sig speciellt mycket om klockor. Men hittar man någon annan som är för bra för att tacka nej till kanske man kan stretcha budgeten något:)
Jag vet att många här tycker "köp den då för 600kr som hon ändå vill ha" Typ de tips jag själv fått men ignorerat det och köpt från andra märken och då har tjejen blivit mer imponerad av kvalitén i jämförelse med såna där "modeklockor" hon ägt innan.

Jag själv tycker: Köp nåt från ett bättre märke av högre kvalité med historia bakom märket som hon lär uppskatta mer och kan ha längre.

Tycker det finns ungefär lika många gulguld som roseguld? Tycker personligen de från Citizen är snyggast och bra med eco drive men de från Tissot är ju väldigt lik den stil hon efterfrågat. Redigerade inlägget precis när du svarade. Tissot everytime ser alla ungefär likadana ut och lik det du eftersöker. Finns både med olika gulguld och rose samt meshlänk eller läder.

Förstod inte om du menade att hon helst vill ha gul eller rose? Här är en med brunt läder så man slipper tänka på att köpa band. Ska vi under 1000kr finns det Timex och Casio exempelvis.

Bilagor

• t109.410.36.031.00.jpg
    t109.410.36.031.00.jpg
    44.3 KB · Visningar: 9
Jag vet att många här tycker "köp den då för 600kr som hon ändå vill ha" Typ de tips jag själv fått men ignorerat det och köpt från andra märken och då har tjejen blivit mer imponerad av kvalitén i jämförelse med såna där "modeklockor" hon ägt innan.

Jag själv tycker: Köp nåt från ett bättre märke av högre kvalité med historia bakom märket som hon lär uppskatta mer och kan ha längre.

Tycker det finns ungefär lika många gulguld som roseguld? Tycker personligen de från Citizen är snyggast och bra med eco drive men de från Tissot är ju väldigt lik den stil hon efterfrågat. Redigerade inlägget precis när du svarade. Tissot everytime ser alla ungefär likadana ut och lik det du eftersöker. Finns både med olika gulguld och rose samt meshlänk eller läder.

Förstod inte om du menade att hon helst vill ha gul eller rose? Här är en med brunt läder så man slipper tänka på att köpa band. Ska vi under 1000kr finns det Timex och Casio exempelvis.
Det är gulguld som hon vill ha. Tissotmodellen är fin så jag ska fundera på det. Lutar ändå åt Gant då jag är osäker på om hon gillar det läderbandet på tissotklockan. Alla dessa val, pjuuh!

jag tackar för all hjälp, det uppskattas något enormt:)

Tillbaka
Topp